Je hebt Crohill misschien gemist op de Schoonmaak Vakdagen, maar gelukkig is er een andere manier om te ontdekken hoe goed hun methodes werken: in de gloednieuwe showroom die het bedrijf net heeft geopend.
Mens en milieu staan centraal
Eigenlijk is het meer dan een showroom, vertelt Pim Hilgerdenaar, chef de mission van Crohill, meteen: “Een showroom suggereert dat we alleen producten showen, maar we doen veel meer. We vertellen een heel verhaal en bieden bezoekers een ervaring.” Dat verhaal en die ervaring draaien om de missie van Crohill: de schoonmaak verduurzamen door producten en methodes te ontwikkelen die mens en milieu zo min mogelijk belasten.
Een mooi voorbeeld daarvan zijn de twee concepten die Crohill heeft ontwikkeld: Crohill slimmer schoon en Crohill schoner schoon. Het ene concept is een assortiment van reinigingsmiddelen, materialen en diensten waarmee het werk voor schoonmakers makkelijker, sneller, beter en duurzamer wordt. En met het tweede concept wil Crohill de hoeveelheid plastic afval en microplastic in het afvalwater terugdringen. Pim Hilgerdenaar: “In onze branche zien we nog veel ziekteverzuim bij schoonmakers als gevolg van fysieke klachten en onnodige vervuiling. Met dit assortiment kunnen schoonmakers slimmer en schoner schoonmaken. Dat is beter voor de schoonmaker, zijn of haar werkgever, de opdrachtgever en de planeet.”
Een groot bord bij binnenkomst laat bezoekers zien hoeveel flessen plastic er tot nu toe al zijn bespaard door de schoonmaakbedrijven en zorginstellingen die met Crohill schoner schoon werken. Het is een indrukwekkend getal.
Een unieke methode voor elke branche
Natuurlijk worden er ook producten getoond. Die zijn per branche gerangschikt. “Elke branche vraagt om een andere aanpak,” aldus Hilgerdenaar. Daarom heeft Crohill voor elke branche een methode samengesteld met producten uit het assortiment van Crohill schoner schoon en Crohill slimmer schoon. “Wij hebben per branche bekeken wat de uitdagingen zijn waar schoonmakers tegenaan lopen en zo een methode samengesteld van middelen en materialen en instructiefilmpjes. Zo weet je zeker dat je het beste resultaat hebt en ook nog eens de meest duurzame producten gebruikt.”
In de showroom kunnen klanten zelf ervaren hoe de methodes werken, hoe ze het beste de middelen en materialen kunnen toepassen en hoe hoog het kwaliteitsniveau is dat ze er mee kunnen behalen. “Een kinderdagverblijf bijvoorbeeld vraagt een iets andere aanpak dan een lagere school. Hier kunnen we de verschillen laten zien en meteen een oplossing bieden,” voegt Hilgerdenaar toe.
Niet op de Schoonmaak Vakdagen, wel in Lelystad
Crohill hoopt dat veel klanten de weg naar hun nieuwe showroom weten te vinden. Iedereen is van harte welkom. “Als je ons dit jaar gemist hebt in Houten, kom dan naar Lelystad,” besluit Pim Hilgerdenaar.
Wie nieuwsgierig is, wordt uitgenodigd om contact op te nemen via 0320281231 of info@crohill.nl.