In opdracht van de RAS voeren Hogeschool Windesheim, Hogeschool Saxion en Arjella van Scheppingen onderzoek uit naar hoe schoonmakers en glazenwassers gezond en met plezier hun werk kunnen blijven uitvoeren.
In vijf leergemeenschappen wordt over verschillende thema’s gesproken. Deze leergemeenschappen hebben één gezamenlijk doel: het aantrekken, behouden en gezond houden van goede, gemotiveerde werknemers.
Vijf thema’s
1. Vitaal in praktijk
2. Spelen met techniek
3. Iedereen gezien en gehoord
4. Eenergiek aan het werk
5. Arbeidsmobiliteit
Schoonmakend Nederland faciliteert twee leergemeenschappen: spelen met techniek en arbeidsmobiliteit.
Spelen met techniek
Voor de leergemeenschap ‘Spelen met techniek’ zoeken ze (medewerkers van) mkb-ondernemers die – mede door de arbeidsmarktkrapte – willen zien én ervaren welke technieken er zijn die het werk én de werknemers ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan vertaaloortjes waarmee anderstaligen toch met elkaar kunnen communiceren, een robot of een cobot, en andere technieken.
Programma onderzoek ‘Spelen met techniek’
- 1e bijeenkomst: Op excursie naar een bedrijf die techniek op diverse manieren inzet. Je neemt een kijkje in de keuken.
- 2e bijeenkomst: Met elkaar kijken welke technieken er zijn die een waardevolle aanvulling op jouw opdrachten kunnen zijn. We werken met elkaar een plan uit: wat wil je bereiken en hoe zet je techniek in?
- 3e en laatste bijeenkomst: Met elkaar de ervaringen en learnings delen zodat ook andere ondernemers daarvan kunnen leren.
De data van de bijeenkomsten worden in onderling overleg geprikt.
Wie/wat zoekt Schoonmakend Nederland?
Schoonmakend Nederland zoekt per bedrijf 1 – 3 medewerkers die drie keer (circa één uur) mee willen doen. Zet jouw bedrijf al techniek in en vind je het leuk om daar over te vertellen? Meld je dan ook aan!
Meer informatie of aanmelden?
Neem contact op Sylvia de Gunst , 06-20 59 36 18. Aanmelden is mogelijk tot 1 oktober a.s.
Bron: Schoonmakend Nederland