Op 5 september start Schoonmakend Nederland met de arbeidsmarktcampagne ‘Schoonmaak je Rijk’. Met de online advertentiecampagne hoopt de brancheorganisatie studenten te enthousiasmeren voor de ‘ideale bijbaan’.
Schoonmakend Nederland focust tijdens de campagne op de werktijden (wanneer het uitkomt), de locatie (dichtbij huis) en het salaris (gigantisch goed verdienen). Er wordt de komende periode twee keer geadverteerd. Eenmaal in september 2022 en een keer in februari 2023. Volgens communicatiemanager Ilse Vanhijfte zijn dit de momenten dat studenten het meest op zoek gaan naar een bijbaan.
Begin van een reeks
Deze arbeidsmarktcampagne is een pilot. Vanhijfte: “Dat betekent dat we kijken of het zin heeft om de krachten te bundelen en het werk en onze mooie branche onder de aandacht te brengen.” De communicatiemanager hoopt dat deze campagne het begin is van meerdere campagnes.
Vacatures melden
Indien schoonmaakondernemers reeds vacatures hebben aangemeld bij Schoonmakend Nederland dan worden deze blijvend gepromoot op verschillende jobsites. Heb je nog geen vacatures aangemeld of zijn er inmiddels meer vacatures bijgekomen? Via dit formulier kun je deze aanmelden bij Schoonmakend Nederland.
‘Schoonmaak je Rijk’ heeft hulp nodig
Vanhijfte: “Om van de campagne een groot succes te maken, hebben we je hulp nodig. Samen zijn we namelijk nog beter in staat om te roepen dat we dé bijbaan voor studenten hebben en zetten we een eerste stap in de broodnodige vergroening.”