“Iedereen verdient goede hygiëne. Daarom is Clean & Green onze missie, die we ook op de aankomende Schoonmaak Vakdagen uitdragen. Clean betekent minder hygiënerisico’s en meer besparen, bijvoorbeeld door efficiënte producten, minder opslag en inzet voor inhoud en onderhoud van dispensers. Green betekent minder milieu-impact en efficiënt gebruik van grondstoffen”, legt Ralph Vodegel uit, sales director Benelux van KATRIN, het B2B-merk van Metsä Tissue.
“Hygiëne is belangrijker dan ooit en duurzaamheid is een basisvereiste voor menig bedrijf of organisatie. Met onze unieke waardeketen van bos tot toiletrolletje kunnen wij dat garanderen”, weet key accountmanager Marcel Speth. Beide heren verwelkomen u graag op de KATRIN-stand op het beursplein van Expo Houten waar op dinsdag 9 en woensdag 10 november de 3e editie van de Schoonmaak Vakdagen plaatsvindt.
Toonaangevend
De wereld verandert en de sterke punten van KATRIN – hygiëne en duurzaamheid – zijn belangrijker dan ooit. Ondanks of dankzij mondiale ontwikkelingen als corona en klimaatveranderingen? KATRIN is Metsä Tissue’s merk voor de professionele markt, met handdoeken, toiletpapier, keukenpapier, professionele reinigingsdoeken, dispensersystemen, handzepen en accessoires.
Metsä Tissue is een van de toonaangevende Europese fabrikanten van tissuepapierproducten voor professioneel en particulier gebruik. Elke dag voorziet Metsä Tissue 40 miljoen consumenten van innovatieve papierproducten, die het dagelijks leven gemakkelijker en schoner maken. In de Europese B2B-markt van hygiënepapier is KATRIN top 3-speler.
Minimaliseren en maximaliseren
“Efficiëntie is voor ons heel belangrijk. Waarom? Omdat we daarmee de impact op het milieu minimaliseren en we de winstgevendheid maximaliseren. Hoe? We besparen kosten voor opslag, logistiek, inzet voor het onderhoud en bijvullen van dispensers. Een heel belangrijk aspect voor opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven”, legt Ralph Vodegel uit.
Marcel Speth noemt nog een belangrijk aspect: “KATRIN heeft vele certificeringen die ondersteunen en bevestigen, dat we onze producten op een duurzame en betrouwbare manier produceren. Daarop kan een inkoper of gebruiker vertrouwen en dat is belangrijk voor veel bedrijven en organisaties. We horen vaak van onze klanten en relaties dat de duurzaamheid van KATRIN goed in elkaar zit. En ja, duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Dat duurzame producten duurder zouden zijn dan niet-duurzame producten zijn, is een fabel; dat klopt niet. Die fabel geldt echt niet voor KATRIN Hygiënepapier. Dat rekenen we u graag voor, dus bezoek onze stand op de Schoonmaak Vakdagen.”