Pasen is achter de rug en Pinksteren staat voor de deur. Ondanks tegenvallend weer overspoelen lentegevoelens de diverse negatieve, economische berichtgevingen. Hoewel realiteitszin niet uit het oog mag worden verloren, is het tijd geworden voor het inspelen op nieuwe kansen, mogelijkheden en dus lusten uit de schoonmaakmarkt! Ook op bedrijfsovernamegebied. Want daar bent u toch tenslotte ondernemer voor….?
(1) Zorg dat u gedurende het koopproces op uw eigen manier een ervaren sparringpartner bij u heeft om een dergelijke kans op waarde in te kunnen schatten. Laat deze persoon uw eigen situatie goed kennen en zorg dat hij de kracht van een verkopend schoonmaakbedrijf kan inschatten. Uiteindelijk bepaalt u zelf of u instapt of niet.
(2) Achterhaal dan ook wat de verkopende partij écht belangrijk vindt.
(10) Zorg tenslotte ervoor dat u de overdracht goed voorbereid. Een halve voorbereiding geeft kans op onvolkomenheden, (onaangename) verrassingen en kan uw bestaande bedrijfsvoering meer kwaad dan goeds opleveren. Dit doet afbreuk aan uw huidige situatie.
Kortom, maak van een lust geen last en bereidt u zich goed voor…