Op 23 mei jl. stond de uitzending van Zembla volledig in het teken van de schoonmaak.
Creatief invullen van ureninzet is volgens hen nodig om marges te behalen, prijsvechten om te overleven.
“Het uurtarief dient op een beter niveau te komen, de opdrachtgevers hebben hier ook hun verantwoordelijkheid in”. Klaarblijkelijk een randvoorwaarde om de overeengekomen uren daadwerkelijk te kunnen inzetten? Hierin schuilt een enorme uitdaging om de opdrachtgevers hiervan te overtuigen en niet via de truckendoos.
Steph Fijen: “…in principe zitten we de boel te verdoezelen…”
Frie van Hulten: “…het is de mores van de markt…”
Beide topbestuurders laten helaas de kans onbenut om een duidelijk MVO statement af te geven en betreden het pad van de voorzichtigheid met de camera op zich gericht.
Opmerkelijk is de kans die Paul Rosemöller als commissaris bij zowel NS als CSU aan zich voorbij heeft laten gaan om een bemiddelende rol, in een vroegtijdig staduim van de staking, te vervullen… Hij is hiervoor niet gevraagd maar heeft vanuit zijn dubbelrol ook zelf geen initiatief genomen.
Asito is veel duidelijker en laat in een reactie weten bepaalde opdrachten te weigeren, aangezien zij dit niet langer verantwoord vinden.
Henk Cornelisse (info@facility-specialists.nl), redactieraadlid Clean Totaal. Reageren? redactie@www.cleantotaal.nl