Per 1 april hebben KLM en Sodexo een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst getekend. De integrale facilitaire dienstverlening, waaronder schoonmaak, wordt ook de komende drie jaar voor KLM door Sodexo verzorgd.
In totaal draait het om tientallen diensten, waaronder Asset Management, gebouwonderhoud, energiemanagement, projectmanagement, foodservices en services als kledingverstrekking aan grond- en vliegend personeel, document center en reproductie, schoonmaak, afvalverwerking, groenvoorziening, personen- en goederenvervoer en post- en koeriersdiensten.
Nieuwe concepten
Onderdeel van de nieuwe samenwerking is een upgrade van de restauratieve voorzieningen met nieuwe concepten en aangepaste assortimenten, de implementatie van het Sodexo Asset Management Framework waardoor de dienstverlener de kwaliteitsnorm ISO 55001 kan garanderen, verbeteracties op het gebied van gebouwonderhoud en projecten en de uitrol van een nieuw Safety programma.
Belangrijke bijdrage
“Met het nieuwe contract realiseert KLM bovendien aanzienlijke kostenbesparingen op de facilitaire activiteiten”, aldus Senior Vice President Service Operations Sodexo Benelux Johan Stellingwerf. “De services leveren een belangrijke bijdrage aan de strategische doelstellingen van KLM, onder andere op het gebied van de continuïteit van bedrijfsprocessen.”
De facilitair dienstverlener is sinds april 2007 verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening van KLM. Het nieuwe contract dekt ook het facilitair management voor alle onderdelen binnen de KLM Groep. Stellingwerf: “KLM en Sodexo werken al tien jaar samen op het gebied van Integrated Facility Management en sinds 1992 op het gebied van food services. We zijn zeer verheugd met het voortzetten van de samenwerking, een toonbeeld van duurzaam partnership.”