“Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen. Dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Zij verdienen waardering en respect. Zij zorgen voor blijdschap en welzijn. Iedere dag opnieuw. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”, enthousiasmeren Petra de Bruin en Esther van der Lelie. Organisator VMN Media (uitgever van schoonmaakvakblad ServiceManagement) is gestopt met de organisatie van The Golden Service Awards, waaronder onder meer de felbegeerde titel Schoonmaker van het Jaar viel.
Vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert zetten zij hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing.
Schoonmaker van het Jaar-verkiezing
Op 27 maart maakte het bestuur van de Golden Service Awards bekend dat Petra de Bruin het stokje van VMN Media overneemt. Zij doet dit niet alleen, samen met Esther van der Lelie zet zij de schouders onder de organisatie van deze voor de schoonmaakbranche belangrijke verkiezing.
“The Golden Service Awards is een van de evenementen waar vakmanschap en opmerkelijke prestaties centraal staan. Na het plotselinge en verrassende bericht over de organisatiestop hebben we direct met elkaar overlegd en naar een oplossing gezocht. Onafhankelijkheid en objectiviteit vormen de basis voor het succes en geloofwaardigheid van de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing; de menselijkheid en mogelijkheid dat ook mkb-ondernemers meedoen aan deze verkiezing vinden we heel belangrijk. Sterker nog, dat is essentieel”, vertelt Esther.
Simpel de allerbeste
Petra vult aan: “Het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2023 is gekozen: Simply. The best. Waarom? Vaak wordt gedacht dat schoonmaak simpel is. Nee, schoonmaken is echt een vak. Gediplomeerde en gespecialiseerde schoonmakers zijn topsporters, zij doen hun best, zij zorgen voor een ‘best gevoel’ van wie dan ook. Een gevoel van beleving en welzijn. Overal en altijd.”
Ook voor mkb’ers dekt dit thema Simply. The best de lading: “Om jouw gewaardeerde schoonmaker in te schrijven voor deze verkiezing, heb je geen tekstschrijvers nodig. Je hoeft alleen een handjevol vragen met een enkele zin te beantwoorden. Stel, jouw bedrijf of eigendienst heeft één of enkele schoonmakers in dienst. Wees er trots op dat zij het vak beoefenen en uitdragen, meld ze aan en beantwoord de simpele vragen met korte antwoorden. Ook in de beoordeling geldt menselijkheid, onafhankelijkheid, objectiviteit en respect.”
We gaan bouwen
“We gaan oprecht bouwen aan onafhankelijkheid, objectiviteit en vertrouwen. Daarom zoeken we toeleveranciers ‘in de keten’ die deze verkiezing Schoonmaker van het Jaar financieel willen en kunnen steunen. Dus bedrijven en organisaties die met schoonmaak te maken hebben of hun business in de keten met menselijke toewijding en passie uitvoeren. Schoonmaakbedrijven hebben niet langer de mogelijkheid om sponsor te worden.”