Stilstand is achteruitgang, zeker wanneer een schoonmaakmachine stil komt te staan. Om de beoogde schoonmaakkwaliteit te waarborgen is het noodzaak snel weer up-and-running te zijn. Numatic heeft hiervoor Nu-Assist ontwikkeld, een mobiele applicatie waarmee eenvoudige storingen snel verholpen kunnen worden en elke vraag over het gebruik wordt beantwoord.
De mobiele applicatie werkt eenvoudig, de gebruiker hoeft slechts een QR-code te scannen die op de machine is aangebracht. In de app is vervolgens te zien hoe de machine te gebruiken is, hoe storingen te verhelpen zijn en hoe de machine dient te worden onderhouden.
Nu-Assist werd geïntroduceerd tijdens Interclean Amsterdam 2018 samen met meerdere innovaties van Numatic.
Met Nu-Assist wordt stilstand letterlijk voorkomen
Manager Sales Support bij Numatic International B.V. Hadassa Windhorst legt uit wat de meerwaarde is van de applicatie. “Middels één scan van de code is informatie over iedere Numatic machine binnen handbereik. Heb je bijvoorbeeld een zieke medewerker en moet iemand anders de schrobzuigmachine bedienen? Met de app bij de hand is de vervangende medewerker binnen luttele minuten op de hoogte van de handelingen die benodigd zijn voor gebruik van de machine. Nu-Assist zorgt er letterlijk voor dat stilstand wordt voorkomen, enerzijds door personeelsgebrek, maar ook wanneer er een storing is.”
Toch een storing? Geen onverwachte kosten met Numatic Service Plan
De voornaamste reden dat een schoonmaakmachine in storing treedt is een verstopping van de zuigmond, vertelt Windhorst. “Dit kan best schrikken zijn als dit voor het eerst overkomt. In de applicatie zijn de meest voorkomende storingen te zien en worden oplossingen aangereikt, zo is de machine door ieder personeelslid snel weer in te zetten. Mocht er onverhoopt een storing optreden die niet zelf verholpen kan worden dan zorgt ons Numatic Service Plan ervoor dat gebruikers nooit voor onverwachte kosten komen te staan.”