Nilfisk België en Bunzl België hebben op 30 maart 2021 een strategisch partnerschap ondertekend om een leidende rol te spelen in de institutionele markt. Met de gedeelde waarde van klantgerichtheid, mogen de klanten hier veel van verwachten, aldus de partners.
Bunzl België, met in zijn portefeuille King Belgium, Global Net en Polaris Chemicals, is gespecialiseerd in de distributie van reinigingsproducten en -machines, non-food artikelen en duurzame disposables. Dankzij dit nieuwe partnerschap krijgen klanten toegang tot reinigingsoplossingen van topklasse, belooft Bunzl.
Uitgebreid assortiment
De afgelopen honderd jaar heeft Nilfisk zich aangepast aan de veranderende behoeften van markten en klanten met innovatieve reinigingsproducten en -oplossingen. Vandaag de dag biedt Nilfisk een uitgebreid assortiment van premium reinigingsproducten en een vertrouwd aanbod voor service en ondersteuning voor de professionele markt. De belangrijkste productlijnen zijn vloerreinigingsapparatuur, stofzuigers en hogedrukreinigers.
Klanten centraal
“Wij zijn altijd op zoek naar goede partners, die onze waarden delen en onze drang om klanten en hun behoeften altijd centraal te stellen. Daarom zijn we zeer verheugd om de samenwerking met Bunzl aan te gaan, en we zijn ervan overtuigd dat onze verschillende sterke punten samen zullen bijdragen aan een positieve ontwikkeling in de sector ten voordele van onze klanten” zegt Karl Baillius, Senior Manager of Prof. Sales – Head of Autonomous Sales – EMEA South – Belgium, van Nilfisk.
Bunzl is actief in 30 landen verspreid over 4 continenten met ongeveer 300 distributiecentra en 20.000 medewerkers en net als Nilfisk zijn zij vastbesloten om klanten te voorzien van de beste oplossingen binnen hun vakgebied met innovatieve producten en concepten.
“Het is zeer uniek dat twee bedrijven elkaar lokaal versterken”
“Door deze samenwerking zullen onze klanten toegang krijgen tot betrouwbare en innovatieve reinigingsmachines – wat het afgelopen jaar inderdaad nog crucialer is geworden voor bedrijven die wij bedienen. Het is zeer uniek dat twee bedrijven, met verkoopteams die gespecialiseerd zijn in elk hun marktgebied, elkaar lokaal versterken,” zegt Werner Meuleman van Bunzl Belgium.