Michel Möller is met ingang van 1 januari 2018 benoemd tot algemeen directeur bij Hago Nederland. Hij volgt daarmee Paul van Bree op. Möller was sinds februari 2014 directeur bij Hago Rail Services.
Möller begon zijn carrière in 1999 bij Westerveld als districtsmanager en klom hier binnen zes jaar op tot operationeel verantwoordelijke. Na een periode in facility management bij Yask (voorheen Prisma) maakte Möller in 2010 de overstap naar Hago als regiodirecteur en was hij verantwoordelijk voor één van de drie regiobedrijven van Hago Nederland. Möller was sinds februari 2014 directeur bij Hago Rail Services. Vanwege zijn benoeming tot operationeel directeur bij Hago Nederland droeg hij dat stokje in 2017 over aan Rob Westerlaken.
Meest veelzijdige schoonmaakbedrijf
Michel Möller kijkt uit naar zijn nieuwe rol als algemeen directeur bij Hago Nederland. “Hago is een prachtige organisatie die dit jaar haar 75-jarig bestaan viert. We zijn experts in de segmenten waarin we actief zijn en daardoor uitgegroeid tot het meest veelzijdige schoonmaakbedrijf van Nederland.” En die claim gaat Möller met Hago Nederland de komende jaren versterken en verder uitbouwen.
“We zijn, tegen alle marktwerking in, in 2008 begonnen met het segmenteren van onze dienstverlening. In 2012 stond die segmentenstrategie er, met als uitvloeisel een keur aan bedrijven: Hago Rail Services, Hago Next, Hago Nederland, Hago Airport Services, Hago Zorg en Hago Food & Industry. Deze segmentenstrategie heeft ons gebracht waar we nu zijn. We maken in al deze segmenten impact met schoonmaak dichtbij de klant, waardoor we ook klanten hebben waar we met ons specialisme het verschil maken. Of dat nu Schiphol, de NS of een zorgorganisatie is. En voortaan weten ook onderwijsinstellingen, kantoren en evenementenlocaties bij welke specialistische partner ze voor schoonmaak moeten zijn. We brengen binnen Hago Nederland focus aan op deze segmenten en gaan daarin continu op zoek naar hoe het anders en vooral beter kan.”
Opdrachtgevers verwachten steeds meer
Hago gaat verder dan alleen (technisch) goed schoonmaken. Want volgens Möller draait het vooral om dat beetje meer. “Opdrachtgevers verwachten steeds meer. Een goed product en standaard service zijn niet meer goed genoeg. Daarmee verrassen we niet en bieden we onvoldoende toegevoegde waarde. Onze klanten verwachten persoonlijke dienstverlening, uitgevoerd door professionele medewerkers die goed luisteren en zich sterk maken om hen ook echt van dienst te zijn. Dat wij mee helpen om de kwaliteit van hun werk en leven te verbeteren.”
Om hier invulling aan te geven is het volgens Möller van belang dat Hago weet en begrijpt wat klanten drijft en waar zij behoefte aan hebben. “En dat kan alleen als je de taal van de klant spreekt. Als je weet wat er speelt in de markt waarin hij actief is. Als je weet welke technologieën voorhanden zijn en welke in opkomst. Als je in staat bent trends en analyses te vertalen in het voordeel van de opdrachtgever. En weet in te spelen op zijn problematiek.”
Ambitie
Möller wil de komende jaren zijn ambitie ook op andere fronten vorm geven. “Wij zorgen voor een schoon Nederland. Schone ziekenhuizen, schone treinen, een schoon vliegveld, schone kantoren, schone fabrieken, schone scholen en universiteiten. Elke dag zijn wij in touw om een bijdrage te leveren aan een schoon Nederland. En spelen daarmee een rol in het leven van bijna alle Nederlanders op vele, vaak bijzondere, momenten in het leven. Een rol die we koesteren. En daarom gaan we in gesprek met onze klanten en medewerkers over hoe het nog schoner kan. En wat voor effect dat heeft op de arbeidsproductiviteit, ziekteverzuim en beleving.” Naast een schoner Nederland wil Hago zich in de toekomst ook inzetten voor meer en beter werk. “We streven daarin naar afwisselend en gezond werk voor onze schoonmaakcollega’s”, sluit Möller af.