Probleem personeelsdossiers oplossen en zelfs voorkomen? In deze masterclass van The Legal Company komt aan bod hoe u voldoende en correct dossier opbouwt om, als verbetering van gedrag van werknemer uitblijft, met succes een arbeidsovereenkomst te kunnen ontbinden bij de kantonrechter.
Correcte dossieropbouw
Elke schoonmaakondernemer heeft helaas wel eens te maken met niet goed functionerende werknemers. Het gaat hierbij om disfunctioneren in de zin van het niet voldoen aan de functie-eisen, om wangedrag en om andere persoonlijke gronden. Het is belangrijk dat u als schoonmaakondernemer weet hoe u op de juiste manier een verbeter- en ontslagdossier moet opbouwen. Een correcte opbouw leidt er namelijk simpelweg toe dat de werknemer ófwel beter gaat functioneren, zich beter gaat gedragen, ófwel bij gebrek aan beter, er ontslag kan volgen. Een goed dossier is essentieel om ontslag voor elkaar te krijgen.
Meer van The Legal Company? Check de vakpartnerpagina »
Gratis handboek
Mr. Hella Vercammen en mr. Alain Hardy (experts in het arbeidsrecht) trainen u zo dat u met de juiste juridische stappen een personeelsdossier kunt opbouwen. Dit volgens de recente wetgeving en rechtspraak. Verder krijgt u een handboek mee als naslagwerk met o.a. een stappenplan van hoe te handelen bij de meest voorkomende vormen van disfunctioneren. Hierbij kunt u denken aan het niet goed voldoen aan functie-eisen en taken, lichte vormen van wangedrag (te laat komen, in strijd handelen met werk instructies), zwaardere vormen van wangedrag (diefstal of fraude, schelden, agressie op de werkplek) en arbeidsconflicten/ verstoorde arbeidsrelaties.
Onderwerpen die o.a. worden besproken tijdens deze training:
- Algemene regels dossieropbouw
- De ontslaggronden
- Met de nieuwe cumulatie-ontslaggrond die geïntroduceerd is met de WAB
- Valkuilen dossieropbouw
- Disfunctioneren werknemer
- Verwijtbaar handelen of nalaten van werknemer
- Verstoorde arbeidsrelatie
Praktische informatie Masterclass dossieropbouw
Deze masterclass is opgesplitst in 2 delen van 1,5 uur.
- Datum en tijdstip deel 1: donderdag 25 november 2021 – 13:30 – 15:00 uur
- Datum en tijdstip deel 2: donderdag 2 december 2021 – 13:30 – 15:00 uur
- Via: ZOOM Meetings
- Kosten €375,- ex BTW per deelnemer
- Inclusief de handleiding ‘Dossieropbouw en ontslag t.w.v. € 95,- ex btw.
- Aanmelden: Klik hier