De arbeidsmarktcampagne van OSB draait op volle toeren. Inmiddels is de toolkit voor OSB-leden uitgebreid met videoportretten van schoonmakers en glazenwassers. Glazenwasser Jeroen bewijst .. Je komt er in de schoonmaak!
De arbeidsmarkt wordt alsmaar krapper en krapper en volgens het UWV ervaart inmiddels drie op de tien schoonmaakbedrijven belemmeringen door het tekort aan personeel. Omdat schoonmaak nu niet het meest sexy beroep is, maar er wel dringend behoefte is aan mensen die zich in het vak willen bewijzen, is het brancheorganisatie OSB die ondernemers ondersteunt om de vacatures te vullen.
Strategisch communicatiemanager bij OSB Xavier Theunissen legt uit: “De campagne moet leiden tot een beter begrip over de mogelijkheden die de branche biedt en verbetering van de waardering van het werk. Binnen de schoonmaak kunnen mensen zich ontplooien en verbreden tot echte vakmensen die breed inzetbaar zijn.”
De toolkit ‘start je eigen arbeidsmarktcampagne’ is uitgebreid met videoportretten van schoonmakers en glazenwassers. Bekijk de video’s op ons Youtube kanaal https://t.co/ZATfypcEFX pic.twitter.com/EBCSZ1nEqb
— OSB Nieuws (@OSBNieuws) July 20, 2018
Schoonmaak biedt kansen
“Samen met haar leden ziet OSB het als haar taak om mensen te stimuleren om voor een (loop)baan in de schoonmaak te kiezen. Daarnaast willen we de vele positieve kanten van een loopbaan in het schoonmaakvak (poort tot de arbeidsmarkt, goede arbeidsvoorwaarden, ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden, werken in deeltijd, relatieve vrijheid) voor het voetlicht brengen”, vervolgt Theunissen.
In de video maken we kennis met Jeroen, één van de boegbeelden van de campagne. Jeroen levert het bewijs dat je zonder beroepsdiploma tóch een afwisselende en leuke job kunt hebben, waarin ook nog de mogelijkheden zijn om door te groeien. Zo is Jeroen inmiddels voorman. De glazenwasser is hét bewijs .. Je komt er in de schoonmaak.
Alle video’s bekijken? Dat kan op de YouTube-pagina van OSB.