Voor de vijfde maal organiseerde EW Facility Services het event ‘The Power of Hospitality’. Ongeveer tweehonderd gasten uit het hele land werden ontvangen in het markante gebouw van Rabobank Nederland te Utrecht, opdrachtgever EW Facility Services, voor een inspirerend middagprogramma. Onder leiding van inspirator, auteur en keynote spreker Jan van Setten maakten zij in het auditorium hun ‘ultimate journey’. De gasten werden gelijk op scherp gezet, want is het creëren van hospitality eigenlijk niet verwarrend eenvoudig?
Op de foto: v.l.n.r. Bas Cornelissen (Algemeen Directeur – EW Facility Services), Marc Westeneng (Founding Partner – flowresulting), Karin Janssen (Directeur Facilities, Procurement en HR Operations – Rabobank) en Jan van Setten (inspirator, auteur en keynote spreker).
Verwarrend eenvoudig
Jan van Setten daagde iedereen uit om met een open geest de middag in te gaan. “Durf met elkaar van gedachten te wisselen en durf te ervaren dat je iets denkt wat je nooit gedacht hebt, iets voelt wat je nooit gevoeld hebt en iets doet wat je nog nooit gedaan hebt. Ons doel is je innovatieve brein te prikkelen en soms zelfs te verwarren. Zet die verwarring om in verwondering en je gaat met minstens twee nieuwe ideeën naar huis. Verwarrend eenvoudig toch?”
Bas Cornelissen, Algemeen Directeur EW Facility Services: “Hiermee verwoordt Jan precies wat wij voor ogen hebben met ons event, namelijk kennis delen op het gebied van hospitality gekoppeld aan facilitaire dienstverlening. Ieder jaar opnieuw belichten wij hospitality vanuit een andere invalshoek met sprekers die expert zijn op dat gebied. We nodigen hiervoor opdrachtgevers, partners en belangrijke relaties uit, afkomstig uit de diverse segmenten waarin wij werken. Een gevarieerde mix van mooie opdrachtgevers met overschrijdende netwerken. Een mooie kruisbestuiving dus. We hopen met dit event te bereiken dat onze gasten vol nieuwe inzichten en met praktische handvatten de volgende dag aan de slag kunnen binnen hun eigen werkveld.”
Hospitality kompas
The Power of Hospitality stond in het teken van kennis en inspiratie, zintuigen prikkelen en een bak aan praktisch toepasbare voorbeelden. “Karin Janssen (Directeur Facilities, Procurement en HR Operations – Rabobank), Marc Westeneng (Founding Partner – flowresulting) en Jan van Setten vertelden en inspireerden over de kracht van beleving bij het tot stand komen van een perfecte dienstverlening. Zij waren als het ware het hospitality kompas voor onze gasten”, aldus communicatiemedewerker EW Facility Services Bianca van Leuven.
Hospitality draait om mensen
Het programma doorliep verscheidene praktijkvoorbeelden bij Rabobank Nederland naar theoretisch onderbouwde voorbeelden en toepasbare tips van Marc Westeneng en Jan van Setten. Hier en daar met een humoristische twist maar altijd to the point. De gemene deler in alle verhalen is het betrekken van je eigen medewerkers bij het tot stand brengen van de perfecte dienstverlening. Begrijpen je medewerkers daadwerkelijk waarom je als organisatie doet wat je doet en delen zij deze visie? Pas dan kun je als organisatie succesvol zijn. En wat hebben zij vervolgens nodig om in hun werk het beste uit zichzelf te halen?
Een paar belangrijke tips die de gasten meekregen: stel jezelf regelmatig de vraag wat zal de (interne) klant missen als je er vanwege succes mee zou stoppen, empower je medewerkers en betrap iemand op iets goeds en geef een compliment. Want het geven van een compliment is een van de beste motivatoren. Zoals Rabobank het zo mooi verwoord ‘Happy People = Happy Customers’.