Vanaf 2021 geldt de nieuwe Single Use Plastic Wetgeving. Tijdens de Duurzaamheidsdag op 3 oktober jl. in Hotel Theater Figi deelde groothandel Hazet klanten, leveranciers en medewerkers haar kennis over duurzaamheid. Als kers op de taart werd het nieuwe logo geïntroduceerd.
Duurzaamheid staat bij steeds meer bedrijven, ongeacht de branche, hoog in het vaandel. Het overwegen van een duurzame(re) bedrijfsvoering wordt steeds belangrijker. Om die reden heeft commercieel directeur van Hazet Wanda van ’t Veer, het evenement afgetrapt met haar visie op een duurzame toekomst en hoe dit samen wordt bereikt. Zo zijn er circulaire recyclingprogramma’s en heeft de groothandel aan eigen duurzaamheidswebsite.
Duurzaamheidsdag
Duurzame en circulaire concepten en bedrijven opzetten en naar de markt brengen is waar Frans van den Berge, directeur bij Product for Product, dagelijks mee bezig is. Interessante vragen, zoals: ‘’Welke circulaire recyclingsprogramma’s zijn er op de markt?’’, ‘’Hoe kunnen deze worden geïmplementeerd in een organisatie?’’, ‘’Waarom is recycling noodzakelijk?’’ en ‘’Welke voordelen brengt het met zich mee?’’ heeft Van den Berge beantwoord en toegelicht.
In 2021 geldt er een verbod op plastic wegwerpproducten welke eenmalig gebruikt worden (Single Use Plastic). Met de bewustwordingscampagne ‘’Let’s talk about plastic’’ heeft Huib Burggraaf, specialist in bio-based verpakkingen bij Van der Windt Verpakking, iedereen op een begrijpelijke manier duidelijk gemaakt wat deze wetgeving inhoudt, wat de impact is op alle organisaties en iedereen gemotiveerd om proactief in beweging te komen en na te denken over vernieuwde assortimenten, concepten en oplossingen.
Leveranciersmarkt
Als groothandel is Hazet mede afhankelijk van haar leveranciers wanneer het duurzaamheid betreft. Op de leveranciersmarkt tijdens de Duurzaamheidsdag hebben afnemers en medewerkers kennis kunnen maken met tot wel vijftien leveranciers die hun duurzaamheidsproposities presenteerden. Een interessante en nuttige ontmoetingsplek voor alle partijen, aldus het persbericht.
Nieuw logo herkenbaar met INPACS
Alle aanwezigen op de Duurzaamheidsdag hadden de primeur van de logo-onthulling dat moet voldoen aan een overeenkomende look-and-feel, professionaliteit, herkenning, gevoel en associatie. “Met het oog op de toekomst en het behouden en aantrekken van diverse relaties richten wij onze pijlen op het sterke karakter van onze partner INPACS.”
In het persbericht wordt het nieuwe logo uitgelegd: “De drie cirkels zijn gerelateerd aan de drie pijlers van INPACS en vormen de kern van het bedrijfsmodel: klanten, leden en leveranciers. Daarnaast representeert het ook de internationale slogan Global Supply Solution; een uiting van onze gedrevenheid, ontwikkeling en continuïteit. De eerste twee donkerblauwe letters staan voor vastberadenheid, tradities en professionaliteit binnen ons familiebedrijf. De laatste drie lichtblauwe letters staan voor frisheid, vertrouwen en ons hygiënisch karakter.”