Per 1 februari 2021 is Weska Schoonmaakartikelen verantwoordelijk voor de installatie en levering van sanitaire supplies van Mijn Gemeente Dichtbij. Deze werkorganisatie van de gemeenten Boxtel en Sint-Michielsgestel zocht een betrouwbare leverancier met kennis van zaken en dat uiteraard voor een goede prijs. Zo werd Weska gevonden als nieuwe partner.
Op de foto: Stadhuis Sint Michielsgestel | Bron: Wikimedia Commons
Accountmanager bij Weska David Nadin is verantwoordelijk voor het aanbestedingstraject en schakelde Tender Service Groep in voor begeleiding hierbij. Want aanbestedingen schrijven zijn toch wat anders dan het opstellen van een reguliere offerte. “Het begint bij het doornemen van de stukken. Pas als we er echt van overtuigd zijn dat we kans maken, dan schrijven we ons in. Bij deze aanbesteding werd ik steeds enthousiaster hoe meer ik me erin verdiepte. Mijn Gemeente Dichtbij past bij Weska, de gestelde problemen kunnen wij oplossen en de grootte van de opdracht kunnen wij goed aan.”
Samen sterk
Weska heeft aangeklopt bij jarenlange partner Tork. Nadin: “Vanwege de uitvraag bleek al direct dat de producten van Tork de beste match waren voor de gemeentelijke werkorganisatie. Mede doordat bij één gemeente gedateerde dispensers hingen van Lotus Professional. Omdat een subcriteria was; ‘zo min mogelijk extra boorgaten in de muur’, was de keuze snel gemaakt. Lotus is een aantal jaar geleden overgenomen door Essity, waar Tork een merk van is, dus de muurplaten passen. Nieuwe boorgaten zijn zo tot een minimum beperkt.”
Dienstverlener
Deze aanbesteding heeft een contractduur voor vijf jaar met twee keer een optie voor een extra jaar. Dat biedt de totaalleverancier van schoonmaakartikelen zekerheid en de mogelijkheid om een hele mooie relatie op te bouwen. Nadin: “Nu we alles in een paar weken hebben geregeld zijn wij dienstverlener geworden. Op ieder gewenst moment zorgen wij dat de werkkast volledig gevuld is door ons eigen transport. Deze chauffeurs werken bijna allemaal al jaren voor ons en kennen de mensen op de vloer en de panden van A tot Z. Dit zorgt voor een extra connectie tussen ons en de klant naast het kwaliteitsverhaal.”
Lockdown
Mijn Gemeente Dichtbij zocht een partner die kon ontzorgen met kwaliteitsproducten voor een goede prijs. “Het is die combinatie die ervoor heeft gezorgd dat wij er als winnaar zijn uitgekomen en tijdens de opstart hebben we al kunnen bewijzen dat wij kunnen voldoen aan de gestelde eisen”, zo stelt Nadin. De verlengde lockdown halverwege december heeft voor extra vraagstukken gezorgd, maar maakt het werk uiteindelijk makkelijker. “Zo konden we in samenwerking met het uitstekende montageteam veel meters maken door de lage bezetting. Zo is de opstarttijd van zes weken in maar liefst drie weken afgerond. Daarvoor zijn we Oosterhaven Montage Service uit Beekbergen erg dankbaar.”
Flexibel
Nadin vertelt dat zij ook zeer flexibel waren. “Uiteindelijk zie je toch dat sommige afvalbakken van 50 liter niet binnen een bepaalde ruimte passen. Omdat het montageteam ook de beschikking had over kleinere varianten kon er snel geschakeld worden en is rap de juiste keuze gemaakt. Flexibiliteit hierin is enorm belangrijk. De oude dispensers zijn weggehaald en in samenwerking met Tork gerecycled tot granulaat om andere (delen van) dispensers van te maken.” En zo is de cirkel rond.