Verschillende glazenwassersbedrijven hebben zich afgelopen week van hun beste kant laten zien tijdens de actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de Zorg’. De actieweek werd voor het vierde achtereenvolgende jaar georganiseerd.
In 2019 hebben glazenwassersbedrijven verschillende activiteiten voor bewoners, cliënten, patiënten en zorgverleners in zorginstellingen in Nederland georganiseerd.. Deze echte ontmoetingen worden door iedereen bijzonder op prijs gesteld. De actieweek was de afgelopen jaren een succes.
Hieronder een overzicht van een aantal verschillende acties:
Glazenwassers van Asito hebben zich verkleed als superhelden en toverden hiermee een prachtige lach op de gezichten van zieke kinderen in UMC Utrecht.
De toppers van Rix Dienstverlening wassen de ramen van Verpleeghuis Norschoten al een aantal jaar. Afgelopen vrijdag was dit extra bijzonder, want naderhand zijn de medewerkers met een paar bewoners naar de winterfair in Kootwijkerbroek gegaan. Ondernemer Rik van der Woerd: “Tegelijk besef ik mij dat dit een plezierige kant van de zorg is. Hierbij wil ik dus ook mijn waardering uitspreken voor al het verplegend personeel, jullie staan namelijk dag en nacht klaar voor deze mensen.”
Bij Fortron werden een drietal verschillende activiteiten uitgevoerd. Zo is op één locatie een volledig frietdiner verzorgd door een frietkar aan te laten rukken en de patat door de glazenwassers hond te brengen. Bij Pro Persona in Wolfheze is op donderdag 19 december de dag afgesloten met een gezellig kerstplein met oliebollen, appelflappen en verscheidene dranken. Ook bij Basalt in Den Haag werden bewoners getrakteerd op iets lekkers, zoals te lezen is in onderstaande Linkedin-post.
Er zijn nog veel meer acties uitgevoerd door verschillende glazenwassersbedrijven. Voor een volledig overzicht kunt u op Facebook zoeken naar #glazenwassershartzorg.
Glazenwassers hebben hart voor de Zorg
De glazenwassers- en schoonmaakbranche investeert jaarlijks volop in medewerkers met o.a. (vak)opleidingen. Tijdens de actieweek tonen glazenwassersbedrijven op een andere manier hun maatschappelijke betrokkenheid. Daarbij richten ze zich op de zorg van mensen. Meestal zien patiënten, cliënten, bewoners, verzorgers en vrijwilligers van zorginstellingen (denk bijvoorbeeld aan zorgcentra, ziekenhuizen en Ronald McDonald Huizen) glazenwassers alleen als zij aan het werk zijn. Deze keer gaan de glazenwassers samen met hen sociale activiteiten doen. Daarmee willen ze verzorgers en vrijwilligers in zorginstellingen ontlasten en helpen. Tijd en ruimte voor extra activiteiten is er vaak niet. Daar willen de glazenwassersbedrijven graag wat aan doen.
Brancheorganisatie OSB bedankt in een nieuwsbericht op haar website alle bedrijven die hebben deelgenomen: “Jullie zijn toppers!”