De do’s en don’ts van flexibele arbeid
Nieuwe regelgeving en een veranderende economie, als schoonmaakondernemer moet je continu inspelen op allerlei ontwikkelingen. Personeel blijft voor veel werkgevers een belangrijk onderdeel van het proces of het product. Met het aannemen van personeel komt ook de vraag: doe ik dat op vaste of flexibele basis? Wat zijn de juridische voor- en nadelen van de keuzes die ik maak? En wat ik moet ik vastleggen voor mijn werknemers? Of kan ik beter werken met zzp’ers om de benodigde flexibiliteit en wendbaarheid voor mijn onderneming te behouden?
In deze ontbijtsessie van The Legal Company worden aan de hand van praktische voorbeelden uit de praktijk alle juridische aspecten van het in dienst nemen van personeel of het gebruik maken van zzp’ers besproken.
Na deze sessie bent u juridisch up-to-date en heeft u praktische handvaten om toe te passen in uw bedrijf.
Voor wie is deze Masterclass rondom flexibele arbeid?
- Schoonmaakondernemers met personeel en/of zzp- onderaannemers
- Directeuren / bedrijfseigenaren
- HR business partners en HR Managers
- Controllers en office managers met HR en inhuur taken
- Salarisadviseurs
Wat behandelen wij tijdens de masterclass?
Ondernemingsjuristen mr. Hella Vercammen en mr. Marit Mulder nemen u mee aan de hand van wetgeving, regeringsplannen en jurisprudentie.
Na deze masterclass weet u waar u op moet letten bij het opstellen en naleven van de verschillende flexwerkers en zzp contracten. En bent u up-to-date met do en dont’s van flexibele arbeid.
Onderwerpen die o.a. worden besproken tijdens deze masterclass:
Flexwerknemers:
- Verschillende typen flexibele arbeidsrelaties
- Uitzenden of payrollen
- Wanneer en hoe welke variant oproep-contracten te gebruiken
- Welke spelregels gelden er en hoe voorkomt u risico’s?
Zzp’ers:
- Huidige en aankomende wettelijke regeling zzp’ers
- De juridische en fiscale risico’s van werken met zzp’ers
- Beoordeling van de arbeidsrelatie met de zzp’er (wel of geen sprake van schijnzelfstandigheid)
- Do’s en dont’s rondom het zzp contract
Praktische informatie
- Datum: donderdag 20 april 2023
- Locatie: Kantoor TLC, Laan Nieuwer-Amstel 4B te Amstelveen
- Tijd: 08.15 uur – 11.15 uur, inclusief ontbijt
- Kosten €395,- ex BTW per deelnemer
- Aanmelden: Klik hier!