De komende drie jaar zijn Facilicom Solutions, Gom ZorgSupport én Trigion verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening van de schoonmaak, de glasbewassing, de levering van sanitaire artikelen, beveiliging en receptie bij Sanquin.
In de 51 vestigingen van Sanquin worden de drie partijen gezamenlijk verantwoordelijk voor de beveiliging én schoonmaak. Daarnaast gaat Facilicom Solutions in samenspraak met Sanquin op zoek naar mogelijkheden om andere facilitaire activiteiten verder te optimaliseren.
Sanquin levert bloed en bloedproducten voor de Nederlandse gezondheidszorg. Daarvoor staan rond de 400.000 donoren regelmatig bloed en plasma af. Aan Sanquin zijn ruim 250 wetenschappers verbonden die zich inzetten om de kennis over bloed, immunologie en transfusiegeneeskunde te vergroten. Elk jaar bezoeken 800.000 mensen een van de vestigingen in het land.
Innovatieve oplossingen
Facilicom Solutions kwam in samenwerking met Gom ZorgSupport en Trigion als beste naar voren in de Europese aanbesteding. Met name op het onderdeel kwaliteit is gezamenlijk hoog gescoord. Innovatieve oplossingen krijgen de komende drie jaar de ruimte bij Sanquin. Zo gaat Gom ZorgSupport gebruikmaken van sensor based cleaning waarbij de bezetting van ruimten door sensors wordt gecontroleerd. Trigion bekijkt mogelijkheden voor beveiliging op afstand en optimalisatie van de bezoekbeleving vanuit Embrace. Voor vloeronderhoud worden robots ingezet, voor digitale klantcontacten het Facilicom Management Informatie Systeem. In de aanbieding is ook effectief ingespeeld op de cruciale wens van Sanquin om de sanitaire ruimten continu schoon en hygiënisch te houden.
Realtime urenbesteding monitoren
Ook sprak de transparantie omtrent de ureninzet de opdrachtgever aan: Sanquin kan realtime de urenbesteding van de schoonmaak- en beveilgingsmedewerkers monitoren. Stefan Majoor, national accountmanager Zorg van Gom ZorgSupport, is content met de uitbreiding van het Facilicom-aandeel bij Sanquin. “Over de dienstverlening van Trigion was Sanquin al heel tevreden. De klant was ook aangenaam verrast door onze offerte. Bij de beoordeling van de kwaliteitsstukken staken wij er met kop en schouders bovenuit.”