Vanaf 9 november 2017 is de hotelkamer van de toekomst geopend. De hotelkamer is een initiatief van trend-forecaster Vincent van Dijk van HBMEO. EW Facility Services is housekeeping-partner van het platform en gebruikt de kamer om innovaties in de praktijk te testen.
In de hotelkamer van de toekomst maakt EW Facility Services schoon met gestabiliseerd ozonwater. Volgens EW een duurzaam en innovatief schoonmaakconcept, waardoor dagelijkse schoonmaakchemicaliën verleden tijd zijn. Naast smart technology en service is sustainability één van de belangrijke thema’s voor de hotelkamer van de toekomst.
Wist u dat gestabiliseerd ozonwater wordt gebruikt in het CSMART Hotel te Almere? Clean Totaal schreef er DIT ARTIKEL overew
Vincent van Dijk: “EW Facility Services is het eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf dat gebruik maakt van dit vooruitstrevende concept en dus sustainable schoonmaakt met gestabiliseerd ozonwater. Dit is het meest veilige en duurzame alternatief voor chemische schoonmaakmiddelen. Daarnaast denkt EW Facility Services op alle niveaus actief mee hoe zij de kwaliteit en beleving voor de gast, maar ook de efficiëntie binnen een hotel, kunnen verbeteren. De voortdurende zoektocht naar perfectie en geweldige communicatie is een verademing in een wereld waarin het teveel is gaan draaien om kostenbesparing.”
Slimme technologie
De hotelkamer van de toekomst is bedoeld om de hotelbranche te inspireren om te innoveren. Volgens Vincent van Dijk moet technologie in de eerste plaats het verblijf van de gast aangenamer maken, daarnaast kunnen processen in een hotel efficiënter worden gemaakt. Een visie die de facilitair dienstverlener met hem deelt.
Bas Haagen, directeur Marketing & Sales bij EW Facility Services: “Ook wij zetten al vele jaren digitale applicaties in ter ondersteuning van de dienstverlening, waardoor er voor onze medewerkers meer tijd en ruimte overblijft om in te spelen op wensen en behoeften van gasten”.
Techniek steeds belangrijker
Van Dijk vult aan: “In de nabije toekomst wordt techniek steeds belangrijker in een hotel. Van receptie tot guest-relations. Housekeeping blijft mensenwerk, maar ook hier speelt techniek een steeds belangrijker rol. In het maken van een efficiënte planning, voor het vastleggen van schade/onderhoud, maar ook voor service op maat. Een gast wil zelf zijn incheck- en uitchecktijd bepalen en aangeven wanneer hij service wil of juist niet. Met EW Facility Services gaan we onderzoeken hoe we dit soort processen kunnen innoveren en hoe we techniek en gastvrijheid zo optimaal mogelijk kunnen verbinden.”