Boerhaave Medisch Centrum is de grootste kliniek van Nederland op het gebied van plastische chirurgie. Kwaliteit, gastvrij, innovatief en professioneel zijn steekwoorden die kenmerkend zijn voor Boerhaave. Om dit waar te maken stelt zij hoge eisen aan zowel haar eigen organisatie als haar samenwerkingspartners.
Naast de bestaande locatie in Amsterdam opende Boerhaave onlangs in Utrecht een gloednieuwe tweede vestiging. Voor beide locaties kiest Boerhaave voor EW Facility Services als nieuwe schoonmaakpartner en leverancier van sanitaire supplies.
Gefaseerde ingebruikname
De nieuwe kliniek in Utrecht werd gefaseerd in gebruik genomen, met een volledige ingebruikname aan het begin van 2023. Een gefaseerde opening vraagt veel organisatie. EW speelde hierop in met een gefaseerde schoonmaakinzet, gastvrije en servicegerichte schoonmaakmedewerkers, korte communicatielijnen tussen Boerhaave en de EW-Rayonmanager en een gedetailleerd implementatieplan.
“Hiermee ontzorgden we Boerhaave, één van de redenen waarom zij een partnership met EW zijn aangegaan.”
Jeannot Peijen, Business Development Manager bij EW
Jeannot Peijen, Business Development Manager bij EW: “Om de kwaliteit en continuïteit te borgen is vanuit EW een speciaal Project Implementatie Team (PIT) samengesteld met Rayonmanager Marcel Bolsius als leider en opstartmanager. Het team bestaat uit mensen van diverse disciplines, van HR en ICT tot Kwaliteit en Innovatie. Zodoende verliep de ingebruikname van de locatie in Utrecht snel en probleemloos. Hiermee ontzorgden we Boerhaave, één van de redenen waarom zij een partnership met EW zijn aangegaan.”
Mensgerichte gastvrijheid bij Boerhaave
Boerhaave biedt plastische chirurgie op topniveau. Dat betekent niet alleen topkwaliteit maar ook topgastvrijheid. Het EW-schoonmaakteam speelt een belangrijke rol in de gastvrijheidsbeleving. Jeannot: “Voor de locaties van Boerhaave hebben we collega’s geselecteerd die affiniteit hebben met het werken in een specialistische omgeving als die van Boerhaave. Zij hebben niet alleen oog voor een schone omgeving maar ook aandacht voor de cliënt. Ze zijn representatief en zorgen samen met de medewerkers voor een vijfsterren gastvrijheid zoals je die normaal verwacht in een sterrenhotel.”
Schoonmaak van hoge kwaliteit
De vier innovatieve OK’s van Boerhaave vereisen een schoonmaak van hoge kwaliteit. Het schoonmaakteam is bekend met de OK schoonmaakrichtlijnen, zoals de WIP-richtlijnen, de geldende protocollen en de eisen van IGJ. Hieraan ten grondslag ligt het feit dat EW zorgt voor goede en continue opleiding van haar schoonmaakteam. Bijvangst van de eerdergenoemde gefaseerde opstart was dat, toen een deel van de OK’s nog niet in gebruik was genomen, deze door EW ingezet konden worden als opleiding locatie voor OK trainingen voor het eigen personeel. Een mooi voorbeeld van het partnerschap tussen de beide organisaties. Verder wordt de kwaliteit onder andere gemeten middels een Dagelijkse Kwaliteitscontrole Systeem (DKS) en Maandelijkse Kwaliteitscontrole Systeem (MKS). Op jaarbasis wordt tevens een objectscan uitgevoerd.
Jeannot Peijen over de samenwerking met Boerhaave: “Deze samenwerking is een mooi voorbeeld van een partnership waarbij we samen gaan voor een hoogwaardige kwaliteit en een vijfsterren gastvrijheid. De opening van een nieuwe locatie vraagt altijd veel organisatie en aandacht. Dankzij onze flexibele inzet én ervaring met gastvrijheid vanuit de hotelwereld, zorgden wij samen met het team van Boerhaave voor een geruisloze overgang.”
Bron: EW Facility Services