Het hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is opgenomen in de prestigieuze A List van de wereldwijde non-profit milieuorganisatie CDP (Carbon Disclosure Project) voor zijn leiderschap in bedrijfs-transparantie en prestaties op het gebied van klimaat.
Meer dan 22.000 bedrijven uit 130 landen, die samen twee derde van de wereldwijde marktwaarde vertegenwoordigen, namen deel aan het CDP-assessment van 2024. Hierbij werden bedrijven beoordeeld op verschillende criteria, waaronder doelstellingen, governance, initiatieven voor impactreductie en betrokkenheid bij de waardeketen. CDP hanteert voor de beoordeling een schaal van A tot D en Essity is een van de weinige bedrijven die de prestigieuze ‘A List’ voor klimaat heeft gehaald. Voor de andere categorie, CDP Forest, heeft Essity ook een A- gekregen.
Bevestiging
“De erkenning van CDP is een bevestiging van onze inzet om tegen 2050 netto nul te bereiken en onze betrokkenheid bij het Science Based Target initiative (SBTi) sinds 2017. We kunnen het leven van meer dan een miljard mensen, die dagelijks onze producten en diensten gebruiken, alleen verbeteren als we ook een sterke focus hebben op duurzaamheid”, vertelt Sahil Tesfu, Essity’s Chief Strategy Officer, Group Function Strategy and Sustainability.
Decarboniseren
Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van onze tijd en de wereldwijde effecten zijn verstrekkend. Essity zet zich in om tegen 2050 netto nul te worden door de volledige waardeketen te decarboniseren, van grondstofwinning tot productgebruik en -afvoer. Essity heeft wereldwijd verschillende technologieën geïmplementeerd om de uitstoot te verminderen, waaronder het gebruik van zonne-energie, geothermische energie, biogas en industriële restwarmtebronnen, en blijft voortdurend verdere opties verkennen. In Nederland werden de afgelopen jaren diverse initiatieven ontplooid waarmee CO2-emissies omlaag werden gebracht.
Tekst: van de redactie
Meer nieuws?
Je leest hier meer actueel nieuws van Clean Totaal.