Operationeel directeur Dennis Tuin (Golden Green Hotels), districtsmanager Bernard Mollink (CSU), general manager Leontine Groenendijk (Golden Green Hotels) en projectmanager Diana van Beelen (CSU).
CSU en de Golden Green Hotel Groep verlengen hun partnerschap met minstens drie jaar. De hotelketen noemt de constante hoge kwaliteit, uitstekende gastenwaardering en flexibiliteit als belangrijkste redenen.
De twee familiebedrijven werken al enkele jaren intensief samen. CSU verzorgt met een team van zo’n veertig medewerkers de housekeeping en de schoonmaak van de algemene ruimtes van Golden Tulip, Tulip Inn, Ibis en het nieuwe VIC Hotel in Leiden.
De basis
“Voor ons is duidelijk dat smetteloze schoonmaak de basis moet zijn. De gastenreviews laten telkens weer zien dat we de verwachtingen waarmaken. Golden Tulip, Tulip Inn en Ibis scoren op Booking.com een dikke 8. Het VIC Hotel tikt zelfs bijna een 9 aan. Blije gasten krijg je niet zonder happy schoonmakers”, aldus operationeel hoteldirecteur Dennis Tuin.
Hij vertelt verder: “De communicatie met CSU’s districtsmanager, rayonmanager en teamleider is essentieel. Tijdens het maandelijkse overleg bespreken we een top vier van verbeterpunten. Zo blijven we in de leermodus en kunnen we verbeteringen doorvoeren waar dat nodig is.” Niet alles is planbaar, weet Tuin: “Als het aankomt op flexibiliteit, vinden we in CSU een betrouwbare partner. Vorig jaar hadden we te maken met een rioollekkage, waardoor kamers onderliepen. Op zo’n moment ben je blij met een partner die een ‘calamiteitenteam’ kan inzetten.”
Aandacht
Bernard Mollink, districtsmanager bij CSU, wil benadrukken dat goed werkgeverschap leidt tot de beste dienstverlening. “Schoonmaak is en blijft mensenwerk. Met ruim 15.000 medewerkers in onze organisatie weten wij als geen ander hoe belangrijk het is dat collega’s goed in hun vel zitten en zich gewaardeerd voelen. Aandacht maakt alles mooier.”
Tekst: van de redactie