De crowdfunding campagne van Nelis Company wordt gesteund door voormalig wereldkampioen en viervoudig Europees Kampioen poolbiljart Niels Feijen. Feijen heeft een veilingactie gestart.
De crowdfunding campagne is gestart om nog meer jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te krijgen. Nelis Company wil met de actie bedrijven en particulieren stimuleren om aan de doelstelling te voldoen. Men wil driehonderd jongeren aan een baan krijgen: “In de eerste plaats om zoveel mogelijk jongeren te bereiken die worden opgeleid tot een baan binnen het Social Cleaning bedrijf dat door opa Nelis is opgericht.”
Bieden via Facebook
De voormalig wereldkampioen Niels Feijen biedt op zijn Facebook pagina een Mosconi shirt en een World Pool Masters shirt aan. Tot maandag 21.00 uur kan er worden geboden op beide artikelen. Het hoogste bedrag wordt door de viervoudig Europees Kampioen opgehoogd met honderd euro.
41 procent gehaald
De opa van zowel Niels als Ian Smeyers, de kleinzoon van Nelis die het schoonmaakbedrijf heeft voortgezet, hielp jongeren die aan de kant stonden weer de ladder op. Via www.nelis.company kan iedereen een bijdrage leveren. Tot op heden hebben is met 92 donaties bijna € 25.000 opgehaald, daarmee staat de teller op 41 procent.
De komende twee weken wordt hard gewerkt om de resterende € 35.000 op te halen. Met iedere € 200 help Nelis 1 jongere met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan. Dit bedrag is nodig om hen op te leiden en de benodigde materialen aan te schaffen.