Het Belgische Ecover, leverancier van duurzame reinigingsmiddelen, heeft zich een ambitieus groeipad ten doel gesteld voor de komende jaren. In 2015 wil het bedrijf een top-5 speler zijn in de markt van professionele reinigingsmiddelen. Clean Totaal sprak erover met de nieuwe CEO Philip Malmberg.
en in de sales en de marketing van onze producten. We gaan zelf de eindgebruikers benaderen. In de praktijk is al bewezen dat dit goed werkt. Deze stap is nodig omdat groothandels vaak onvoldoende tijd en marktfocus hebben om Ecover een groter marktaandeel te bezorgen. De Nederlandse groothandels kiezen niet. Ze willen een breed pakket aanbieden van een groot aantal chemiefabrikanten en moeten dus ook hun aandacht verdelen. Het zou in mijn ogen veel sterker zijn als men voor een bepaalde fabrikant zou kiezen en nog beter, als men voor een bepaalde marktvisie zou kiezen. Ik denk dat een groothandel die kiest voor uitsluitend duurzame producten, dus niet alleen chemie, maar ook duurzaam geproduceerd papier van bijvoorbeeld Van Houtum en andere duurzame producten een gat in de markt vindt. Klanten zoeken geen leveranciers die alleen aan windowdressing doen op het gebied van duurzaamheid, maar bedrijven die daadwerkelijk duurzaam zijn. Vanzelfsprekend zullen we zo’n groothandel als partner van harte ondersteunen met onze producten en kennis. ”