Succesvolle opleidingen ontstaan soms toevallig. TCC-Hoogvliet is een uitzendbureau dat wekelijks zo’n zeventig mensen in diverse industriële functies in het Europoort-Botlekgebied te werk stelt. Denk daarbij aan cleaners, hogedrukspuiters en machinisten of mangat- en brandwachten. Hieruit ontstond het Training & Cursus Centrum, dat nu, vier jaar later, een spectaculaire groei heeft meegemaakt. Eigenaar Peter Goedendorp ziet volop trainingsmogelijkheden, ook in de traditionele schoonmaak.
“Ik ben het uitzendbureau in 2004 begonnen”, vertelt Peter Goedendorp. “We werken in de reinigingsbranche in het algemeen met mensen met een lage vooropleiding. Dan bereik je snel de grenzen aan kennis en vaardigheden. We voelden daarom een sterke behoefte om onze mensen meer bagage mee te geven, vooral op het gebied van veiligheid en gezondheid. Zoals een VCA training basisveiligheid. Dat was en is voor onze doelgroep erg belangrijk. Zodra je in een industriële omgeving moet gaan werken, is een basisveiligheid certificaat verplicht. Niet alleen als je in de installaties zelf werkt, maar ook als je in een kantoor schoonmaakt dat op het terrein staat. Omdat de bestaande markt qua opleidingen weinig flexibel was, vonden we dat we de instructies en trainingen maar zelf moesten gaan organiseren. Omdat we flexibel wilden zijn hebben we daarvoor zelfs een mobiele installatie gemaakt. Omdat we toch ook een goedgekeurde examenlocatie nodig hadden, kwamen we bij Deltalinqs terecht. Deze organisatie behartigt de gezamenlijke belangen van ruim 600 aangesloten logistieke en industriële bedrijven en verenigingen. Daar liepen we toen weer iemand van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) tegen het lijf. Die vond onze werkwijze zo interessant, dat hij ons meteen een trainingsopdracht in Groningen gaf. Zo is het balletje gaan rollen. Tegenwoordig trainen we jaarlijks zo’n 5000 mensen op diverse gebieden.”
Veel erkenningen
De basis van alle de TCC trainingen is veiligheid. Dat het (steeds verder) ontwikkelde programma ook kwaliteit biedt, blijkt wel uit de in korte tijd verkregen erkenningen door niet alleen Deltalinqs, maar ook de Stichting Industriële Reiniging (SIR) die het bevorderen en reguleren van veilig werken in de industriële reiniging nastreeft en de GORW. In de Gids Opleidingen Risicovol Werk (GORW) gaat het om opleidings- en exameneisen voor VCA gecertificeerde bedrijven die risicovol werk verrichten in de (petro)chemische industrie, de off-shore en de industriële reiniging. De gids zal worden uitgebreid met eisen voor bedrijven die risicovol werk verrichten in andere branches. Het kan dus heel goed zo zijn dat er binnenkort gecertificeerde opleidingen voorgeschreven worden voor schoonmaakwerkzaamheden die nu nog binnen het schoonmaakbedrijf zelf worden geleerd. Goedendorp: “In de gewone schoonmaak zijn ook veel risico’s aan te wijzen. Denk maar aan het in- en uit een bestelbus tillen van een machine. Daarvoor is een goede tilinstructie en praktijkoefening nodig. In hoeveel schoonmaakbedrijven is daarvoor aandacht? Ook het bedienen van bijvoorbeeld een schrobzuiger is niet zonder risico. Een ongeluk zit in een klein hoekje. En denk aan hogedrukapparatuur zoals die tegenwoordig veel in de gevelreiniging gebruikt wordt. Daarvoor is het hebben van een certificaat nu nog wenselijk, maar dit zou in de toekomst wel eens verplicht kunnen worden. Je spreekt toch van minimaal 500 bar. Dan moet je als schoonmaker niet proberen je laarzen schoon te spuiten. Jaarlijks gebeuren daardoor ernstige ongelukken. Als je bedenkt dat met waterstralen ook staal wordt gesneden kun je je dat goed voorstellen. Ieder ongeluk kost mandagen en dat kunnen bedrijven zich in deze tijd niet veroorloven, zeker niet in een markt die onder druk staat. Bovendien is het een toenemende trend dat er claims worden ingediend door slachtoffers.”
Bewustwording
Volgens Goedendorp is veiligheid niet moeilijk. “Mensen moeten zich er van bewust zijn waar ze mee bezig zijn. Het begint natuurlijk met het beschikbaar hebben van de juiste middelen. Als je op een kast moet stoffen, dan heb je een goedgekeurd trapje nodig en moet je niet op een stoel gaan staan. Dat trapje moet er dan wel zijn. Dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever. Het moet echter ook gebruikt worden en dat is de verantwoordelijkheid van de medewerker, al moet de werkgever er op toezien dat de beschikbare materialen worden gebruikt.” En als het materiaal er onverhoopt niet is? “Dan mag het werk niet worden uitgevoerd. Veiligheid gaat voor alles”, aldus Goedendorp. “Dat geldt zeker ook voor het bedienen van bijvoorbeeld hoogwerkers. Veel gebouwen hebben moeilijk bereikbare plekken zoals een glasgevel of constructie-elementen waarop zich stof verzamelt. Dan wordt vaak een hoogwerker gebruikt. Tachtig procent van de ongelukken daarmee zijn terug te voeren op foutief of onveilig handelen door de gebruikers. Een goede training is dus essentieel en is meer dan iemand vertellen waarvoor de bedieningsknoppen dienen. En je moet ermee oefenen om de juiste beslissingen te nemen in lastige situaties. Dat kan in onze trainingsruimte.”
VCA
De basistraining voor alle werkzaamheden in de industrie, maar ook in de bouwsector is het certificaat basisveiligheid VCA. Dit certificaat zou volgens Goedendorp eigenlijk ook op de traditionele schoonmaakbranche van toepassing moeten zijn. “Het gaat uiteindelijk om een juiste toepassing van de Arbo-regels. Die zijn er om mensen bewust te maken van de risico’s van een bepaald werk. Het is zoals ik al stelde echt niet zo dat gevaarlijke schoonmaaksituaties alleen in de industrie voorkomen. Bijna ieder schoonmaker werkt met gevaarlijke middelen. En hoewel er steeds meer milieuvriendelijke middelen zijn, wil dit zeker niet altijd zeggen dat ze ook veiliger voor de mens zijn. Bovendien zul je ook schoonmaakwerkzaamheden houden waarvoor bijvoorbeeld het gebruik van chloor of ammoniak noodzakelijk blijft. Je moet dan als schoonmaker wel weten waarmee je werkt, wat je wel of niet mag combineren en hoe je gezondheidsklachten kunt voorkomen. Ook als je geen gevaarlijke middelen gebruikt zijn er nog volop risico’s aanwezig. Denk bijvoorbeeld maar aan het werken in stoffige ruimten. Als na afloop de schoonmaker zijn neus snuit en de zakdoek zit vol met stof, dan is er iets fout gegaan. Met een simpel stofmasker van een paar dubbeltjes krijgt een schoonmaker geen stof en de daarin verzamelde ziekmakers binnen. Een heel eenvoudige vorm van adembescherming die makkelijk en voor iedereen bereikbaar is. Binnen de industrie gaan we nog een stapje verder door te werken met gasmaskers om gevaarlijke stoffen uit te filteren of met onafhankelijke middelen zoals persluchtmaskers en –flessen wanneer de omgeving te weinig zuurstof bevat. Verlagen van het zuurstofniveau wordt gedaan om het explosiegevaar tegen te gaan. Denk bijvoorbeeld aan het werken in opslagtanks en silo’s.”
De vraag dringt zich op of de eigen trainingen van schoonmaakbedrijven dan zo slecht zijn? Goedendorp: “Dat hoeft niet per se, maar er zijn zaken die meer dan de normale aandacht vragen. Allereerst is daar het vaak lage taalniveau van de medewerkers. Alleen het volgen van een training met een daaraan verbonden officiële toets geeft inzicht of mensen ook echt voldoende begrepen hebben. Een tweede punt is de praktijk. Tijdens het werk kun je moeilijk oefenen. Bij de industriële schoonmaak zeker niet, vanwege het volcontinu proces. Als je in het echte werk namelijk een fout maakt, dan heeft dit direct verstrekkende gevolgen. Oefenen kan wel in de nagebootste werkomgeving in een trainingscentrum. Voeg daarbij een deskundige begeleider die ervaren is als trainer en die tijd maakt voor een kandidaat, pas dan heb je het plaatje compleet. Een meewerkend voorman die ’het’ in de praktij
k even voordoet kan daar vaak niet aan tippen, mede doordat er gewoon geen tijd is om rustig te oefenen.”
Wij en gebruiken cookies en andere trackingtechnologieën om uw ervaring op onze website te verbeteren. Wij kunnen informatie op een apparaat opslaan en/of inzien en persoonlijke gegevens verwerken, zoals uw IP-adres en browsegegevens, voor gepersonaliseerde advertenties en content, het meten van advertenties en content, publieksonderzoek en de ontwikkeling van diensten. Daarnaast kunnen we gebruik maken van nauwkeurige geolocatiegegevens en identificatie door het scannen van apparaten.
Merk op dat uw toestemming geldig is voor al onze subdomeinen. U kunt op elk moment uw toestemming veranderen of intrekken door te klikken op de knop ‘Toestemmingvoorkeuren’ onderaan uw scherm. We respecteren uw keuzes en streven ernaar u een transparante en veilige browse-ervaring te bieden.
Pas hieronder uw toestemmingsvoorkeuren aan voor cookiecategorieën en voorkeuren voor advertentietracking voor doeleinden en functies en leveranciers. U kunt granulaire toestemming geven voor elke en . De meeste leveranciers vereisen expliciete toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens, terwijl sommige een legitiem belang claimen. U hebt echter het recht om bezwaar te maken tegen hun claim van legitiem belang.
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat onze website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Marketingcookies maken het mogelijk om uw bezoek aan onze website te personaliseren en advertenties aan te bieden die aansluiten bij uw interesses. We plaatsen deze cookies alleen met uw expliciete toestemming en u kunt uw toestemming op elk moment intrekken via de cookie-instellingen op onze website. Informatie die via marketingcookies wordt verzameld, kan worden gedeeld met derden zoals adverteerders.
Cookies, apparaat- of soortgelijke online-identificatoren (bijv. login-identificatiemiddelen, willekeurig toegewezen identificatiemiddelen, netwerk-gebaseerde identificatiemiddelen) samen met andere informatie (bijv. browsertype en informatie, taal, schermgrootte, ondersteunde technologieën enz.) kunnen op uw apparaat worden opgeslagen of gelezen om dat apparaat telkens wanneer het verbinding maakt met een app of met een website te herkennen, voor een of meer van de hier gepresenteerde doeleinden.
De meeste doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd, zijn van de opslag of toegang afhankelijk van informatie vanaf uw apparaat wanneer u een app gebruikt of een website bezoekt. Een leverancier of uitgever moet bijvoorbeeld mogelijk een cookie op uw apparaat opslaan tijdens uw eerste bezoek aan een website, om uw apparaat te kunnen herkennen tijdens uw volgende bezoeken (door elke keer toegang te krijgen tot deze cookie).
Advertenties die u op deze dienst worden aangeboden, kunnen gebaseerd zijn op beperkte gegevens, zoals de website of app die u gebruikt, uw niet-precieze locatie, uw apparaattype of welke content u gebruikt of hebt gebruikt (bijvoorbeeld om het aantal keren dat een advertentie aan u getoond wordt te beperken).
Een autofabrikant wil zijn elektrische voertuigen na kantooruren bij milieubewuste gebruikers promoten die in de stad wonen. De advertentie wordt na 18.30 uur getoond op een pagina met gerelateerde content (zoals een artikel over maatregelen ter bestrijding van de klimaatverandering) aan gebruikers van wie de niet-precieze locatie suggereert dat ze zich in een stedelijke omgeving bevinden.
Een grote producent van aquarelverf wil een online reclamecampagne uitvoeren in verband met zijn nieuwste aquarelassortiment, waarbij zijn publiek wordt gediversifieerd om zoveel mogelijk amateur- en professionele kunstenaars te bereiken en de advertentie niet naast niet-overeenkomende content (bijvoorbeeld artikelen over hoe u uw huis kunt schilderen) wordt getoond. Het aantal keren dat de advertentie aan u is getoond, wordt gedetecteerd en is beperkt, om te voorkomen dat deze te vaak getoond wordt.
Informatie over uw activiteit op deze dienst (zoals formulieren die u indient, content die u bekijkt) kan worden opgeslagen en gecombineerd met andere informatie over u (bijvoorbeeld informatie uit uw eerdere activiteit op deze dienst en andere websites of apps) of soortgelijke gebruikers. Deze wordt vervolgens gebruikt om een profiel over u aan te maken of te verbeteren (met daarin bijvoorbeeld mogelijke interesses en persoonlijke aspecten). Uw profiel kan (ook later) door deze en andere rechtspersonen worden gebruikt om advertenties te tonen die relevanter lijken te zijn uitgaande van uw mogelijke interesses.
Als u verschillende artikelen leest over de beste fietsaccessoires om te kopen, kan deze informatie worden gebruikt om een profiel te creëren over uw interesse in fietsaccessoires. Een dergelijk profiel kan later worden gebruikt of verbeterd, op dezelfde of een andere website of app, om u advertenties te tonen voor een bepaald merk fietsaccessoires. Als u ook naar een voertuigconfigurator kijkt op de website van een fabrikant van luxe auto’s, kan deze informatie worden gecombineerd met uw interesse in fietsen om uw profiel te verfijnen en tot de aanname te komen dat u in luxe fietsartikelen geïnteresseerd bent.
Een kledingbedrijf wil zijn nieuwe lijn hoogwaardige babykleding promoten. Het bedrijf neemt contact op met een bureau dat een netwerk van cliënten heeft met klanten met een hoog inkomen (zoals high-end supermarkten) en vraagt het bureau om profielen te maken van jonge ouders of koppels die mogen worden verondersteld vermogend te zijn en in verwachting te zijn van een nieuw kind, zodat deze later kunnen worden gebruikt om binnen partner-apps op basis van die profielen advertenties te tonen.
Advertenties die u op deze dienst worden aangeboden, kunnen gebaseerd zijn op uw advertentieprofielen, die mogelijk uw activiteit op deze dienst of andere websites of apps (zoals de formulieren die u indient, content die u bekijkt), mogelijke interesses en/of persoonlijke aspecten weerspiegelen.
Een online verkoper wil reclame maken voor een beperkte uitverkoop van hardloopschoenen. De verkoper wil advertenties richten op gebruikers die op hun mobiele app eerder naar hardloopschoenen hebben gekeken. Trackingtechnologieën kunnen worden gebruikt om te herkennen dat u de mobiele app eerder hebt gebruikt om hardloopschoenen te bekijken, zodat u in de app de bijbehorende advertentie te zien krijgt.
Een profiel dat is aangemaakt ten behoeve van gepersonaliseerde advertenties met betrekking tot een persoon die op een website naar fietsaccessoires heeft gezocht, kan worden gebruikt om de desbetreffende advertentie voor fietsaccessoires in een mobiele app van een andere organisatie te tonen.
Informatie over uw activiteit op deze dienst (bijvoorbeeld formulieren die u indient, non-advertentiecontent die u bekijkt) kan worden opgeslagen en gecombineerd met andere gegevens over u (zoals uw eerdere activiteit op deze dienst of andere websites of apps) of soortgelijke gebruikers. Deze wordt vervolgens gebruikt om een profiel over u aan te maken of te verbeteren (met daarin bijvoorbeeld mogelijke interesses en persoonlijke aspecten). Uw profiel kan (ook later) worden gebruikt om content te tonen die relevanter lijkt te zijn uitgaande van uw mogelijke interesses, zoals door de volgorde aan te passen waarin content aan u wordt getoond, zodat het voor u nog gemakkelijker is om content te vinden die overeenkomt met uw interesses.
U leest verschillende artikelen over het bouwen van een boomhut op een socialemediaplatform. Deze informatie kan worden toegevoegd aan een profiel om uw interesse in bepaalde content met betrekking tot buitenactiviteiten en doe-het-zelven aan te geven (met als doel de personalisatie van content mogelijk te maken, zodat u in de toekomst bijvoorbeeld meer blogberichten en artikelen over boomhutten en boshutten te zien krijgt).
U hebt op verschillende tv-apps drie video’s over ontdekkingsreizen in de ruimte bekeken. Een niet-gerelateerd nieuwsplatform waarmee u geen contact hebt gehad, maakt een profiel aan op basis van dat kijkgedrag, met als gevolg dat ontdekkingsreizen in de ruimte als onderwerp wordt aangemerkt dat mogelijk een interessant uitgangspunt is bij het tonen van andere video’s.
Content die u op deze dienst wordt aangeboden, kan gebaseerd zijn op uw contentpersonalisatieprofielen, die mogelijk uw activiteit op deze of andere diensten (bijvoorbeeld de formulieren die u indient, content die u bekijkt), mogelijke interesses en/of persoonlijke aspecten weerspiegelen. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt om de volgorde aan te passen waarin content aan u wordt getoond, zodat het voor u nog gemakkelijker is om (non-advertentie-) content te vinden die overeenkomt met uw interesses.”
U leest artikelen over vegetarisch eten op een socialemediaplatform en gebruikt vervolgens de kookapp van een niet-gerelateerd bedrijf. Het profiel dat over u is aangemaakt op het socialemediaplatform wordt gebruikt om u vegetarische recepten te tonen op het welkomstscherm van de kookapp.
U hebt drie video’s over roeien op verschillende websites bekeken. Een niet-gerelateerd platform voor het delen van video’s zal vijf andere video’s over roeien aanbevelen die mogelijk voor u interessant zijn wanneer u uw tv-app gebruikt, uitgaande van een profiel dat over u is aangemaakt toen u die verschillende websites bezocht om online video’s te bekijken.
Informatie over welke advertentie er aan u wordt getoond en hoe u erop reageert, kan worden gebruikt om te bepalen hoe goed een advertentie in relatie tot u of andere gebruikers heeft gewerkt en of de doelen van de advertentie zijn bereikt. Bijvoorbeeld of u een advertentie hebt gezien, of u erop hebt geklikt, of de advertentie u ertoe heeft gebracht om een product te kopen of een website te bezoeken enz. Dit is zeer nuttig om de relevantie van reclamecampagnes in kaart te brengen.
U hebt op een advertentie geklikt over een “Black Friday”-korting die door een online winkel op de website van een uitgever wordt aangeboden en een product gekocht. Uw klik wordt gekoppeld aan deze aankoop. Uw interactie en die van andere gebruikers wordt gemeten om te weten hoeveel klikken op de advertentie tot een aankoop hebben geleid.
U bent een van de weinigen die op een advertentie in verband met een korting in verband met een “internationale waarderingsdag” hebt geklikt die wordt aangeboden door een online cadeauwinkel in de app van een uitgever. De uitgever wil rapporten hebben om te begrijpen hoe vaak een specifieke advertentieplaatsing binnen de app, en met name de advertentie over de korting in verband met de “internationale waarderingsdag”, is bekeken of aangeklikt door u en andere gebruikers, om de uitgever en zijn partners (zoals bureaus) te helpen bij het optimaliseren van advertentieplaatsingen.
Informatie over welke content er aan u wordt gepresenteerd en hoe u erop reageert, kan worden gebruikt om te bepalen of de (non-advertentie)-content bijvoorbeeld het beoogde publiek heeft bereikt en met uw interesses overeenkomt. Bijvoorbeeld of u een artikel leest, een video bekijkt, naar een podcast luistert of een productbeschrijving bekijkt, hoeveel tijd u aan deze dienst hebt besteed en de webpagina’s die u bezoekt enz. Dit is zeer nuttig om de relevantie van (non-advertentie)-content in kaart te brengen. die aan u wordt getoond.
U hebt in een mobiele app van een uitgever een blogbericht gelezen over wandelen en een link gevolgd naar een aanbevolen en gerelateerd bericht. Uw interacties zullen worden vastgelegd om aan te tonen dat het eerste bericht over wandelen voor u relevant was en dat het bericht erin is geslaagd om voor het gerelateerde bericht uw interesse te wekken. Dit wordt gemeten om te weten of er in de toekomst meer berichten over wandelen moeten worden geplaatst en waar deze op het startscherm van de mobiele app zouden moeten worden geplaatst.
U kreeg een video te zien over modetrends, maar u en verschillende andere gebruikers stopten na 30 seconden met kijken. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om de juiste lengte van toekomstige video’s over modetrends te evalueren.
Rapporten kunnen worden gegenereerd op basis van een combinatie van gegevenssets (zoals gebruikersprofielen, statistieken, marktonderzoek, analysegegevens) met betrekking tot uw interacties en die van andere gebruikers met advertenties of (non-advertentie)-content om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren (bijvoorbeeld om te bepalen welke doelgroepen meer ontvankelijk zijn voor een advertentiecampagne of voor bepaalde content).
De eigenaar van een online boekwinkel wil een commerciële rapportage met het percentage bezoekers dat zijn site heeft geraadpleegd en verlaten zonder te kopen, of dat de laatste autobiografie van een beroemdheid van die maand heeft geraadpleegd en gekocht, evenals de gemiddelde leeftijd en de man/vrouw-verdeling voor elke categorie. Gegevens met betrekking tot uw navigatie op de website en uw persoonlijke kenmerken worden vervolgens gebruikt en met andere dergelijke gegevens gecombineerd om deze statistieken te produceren.
Een adverteerder wil meer inzicht krijgen in het soort publiek dat op zijn advertenties reageert. De adverteerder neemt een onderzoeksinstituut in de arm om de kenmerken van gebruikers die op de advertentie hebben gereageerd te vergelijken met typische kenmerken van gebruikers van vergelijkbare platforms, op verschillende apparaten. Uit deze vergelijking blijkt dat het advertentiepubliek van de adverteerder voornamelijk toegang heeft tot de advertenties via mobiele apparaten en waarschijnlijk een leeftijd van tussen de 45 en 60 jaar heeft.
Informatie over uw activiteit op deze dienst, zoals uw interactie met advertenties of content, kan zeer nuttig zijn bij het verbeteren van producten en diensten en de creatie van nieuwe producten en diensten op basis van gebruikersinteracties, het type publiek enz. Dit specifieke doeleinde heeft geen betrekking op de ontwikkeling of verbetering van gebruikersprofielen en identificatoren.
Een technologieplatform dat samenwerkt met een aanbieder van sociale media neemt een groei waar in het aantal gebruikers van mobiele apps en ziet op basis van hun profielen dat velen van hen verbinding maken via mobiele verbindingen. Het platform maakt gebruik van een nieuwe technologie om advertenties aan te bieden die zijn geformatteerd voor mobiele apparaten en die een lage bandbreedte hebben, met als doel zijn prestaties te verbeteren.
Een adverteerder is op zoek naar een manier om advertenties weer te geven op een nieuw type consumentenapparaat. De adverteerder verzamelt informatie over de manier waarop gebruikers omgaan met dit nieuwe type apparaat om te bepalen of hij een nieuw mechanisme kan creëren voor het weergeven van advertenties op dit type apparaat.
Content die u op deze dienst worden aangeboden, kan gebaseerd zijn op beperkte gegevens, zoals de website of app die u gebruikt, uw niet-precieze locatie, uw apparaattype of welke content u gebruikt of hebt gebruikt, (bijvoorbeeld om het aantal keren dat een video of artikel aan u getoond wordt te beperken).
Een reismagazine heeft op zijn website een artikel gepubliceerd over de nieuwe online cursussen die door een talencursussenaanbieder worden aangeboden om de reiservaring in het buitenland te verbeteren. De blogberichten van de aanbieder worden direct onderaan de pagina ingevoegd en geselecteerd op basis van uw niet-precieze locatie (bijvoorbeeld blogberichten waarin het cursuscurriculum wordt uitgelegd voor andere talen dan de taal van het land waarin u zich bevindt).
Een mobiele app voor sportnieuws is begonnen met een nieuw artikelgedeelte over de meest recente voetbalwedstrijden. Elk artikel bevat video’s die worden gehost door een afzonderlijk streamingplatform met de hoogtepunten van elke wedstrijd. Als u snel vooruitspoelt door een video, kan deze informatie worden gebruikt om als volgende af te spelen video een kortere video te selecteren.
Uw gegevens kunnen worden gebruikt om ongebruikelijke en mogelijk frauduleuze activiteiten te monitoren en te voorkomen (bijvoorbeeld, waar het gaat om advertenties, klikken op advertenties door bots) en ervoor te zorgen dat systemen en processen goed en veilig werken. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt om eventuele problemen te corrigeren die u, de uitgever of de adverteerder kunnen tegenkomen bij het leveren van content en advertenties en bij uw interactie met hen.
Een reclame-intermediair levert advertenties van verschillende adverteerders aan zijn netwerk van partnerwebsites. De intermediair merkt dat er sprake is van een grote toename van het aantal klikken op advertenties met betrekking tot één adverteerder en gebruikt gegevens over de bron van de klikken om vast te stellen dat 80% van de klikken afkomstig is van bots in plaats van mensen.
Bepaalde gegevens (zoals een IP-adres of de capaciteiten van een apparaat) worden gebruikt om de technische compatibiliteit van de content of advertenties te garanderen en om de overdracht van de content of advertentie naar uw apparaat te vergemakkelijken.
Als u op een link in een artikel klikt, wordt u normaal gesproken naar een andere pagina of een deel van het artikel doorgestuurd. Om ervoor te zorgen dat dat gebeurt 1) verstuurt uw browser een verzoek naar een server die is gekoppeld aan de website en 2) antwoordt de server op dat verzoek (“hier is het artikel dat u hebt opgevraagd”), met behulp van technische informatie die automatisch is opgenomen in het verzoek dat door uw apparaat is verzonden, zodat de informatie/afbeeldingen die deel uitmaken van het artikel dat u hebt gevraagd correct worden weergegeven. Technisch gezien is een dergelijke uitwisseling van informatie noodzakelijk om de content te leveren die op uw scherm verschijnt.
De keuzes die u maakt met betrekking tot de doeleinden en organisaties die in dit bericht worden vermeld, worden opgeslagen en beschikbaar gesteld aan die organisaties in de vorm van digitale signalen (zoals een reeks tekens). Dit is nodig om zowel deze dienst als die organisaties in staat te stellen uw keuzes te respecteren.
Wanneer u een website bezoekt waar de keuze wordt geboden tussen het instemmen of niet instemmen met het gebruik van profielen voor gepersonaliseerde advertenties, wordt de keuze die u maakt opgeslagen en gedeeld met leveranciers van advertenties, zodat de aan u getoonde advertenties in overeenstemming zijn met die keuze.
Informatie over uw activiteit op deze dienst kan worden gekoppeld en gecombineerd met andere informatie die op u betrekking heeft en afkomstig is uit verschillende bronnen (bijvoorbeeld uw activiteit op een afzonderlijke online dienst, uw gebruik van een klantenkaart in de winkel of uw antwoorden op een enquête), ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.
Ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd, kan uw apparaat worden beschouwd als waarschijnlijk gekoppeld aan andere apparaten die aan u of uw huishouden toebehoren (bijvoorbeeld omdat u bent ingelogd op dezelfde service op zowel uw telefoon als uw computer, of omdat u mogelijk dezelfde internetverbinding op beide apparaten gebruikt).
Uw apparaat kan van andere apparaten worden onderscheiden op grond van informatie die het automatisch verzendt bij verkrijging van toegang tot het internet (bijvoorbeeld het IP-adres van uw internetverbinding of het type browser dat u gebruikt) ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden vermeld.
Als u daarmee akkoord gaat, kan uw precieze locatie (binnen een straal van minder dan 500 meter) worden gebruikt ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.
Als u daarmee akkoord gaat, kunnen bepaalde kenmerken die specifiek zijn voor uw apparaat worden opgevraagd en gebruikt om het van andere apparaten te onderscheiden (zoals de geïnstalleerde lettertypen of plug-ins, de resolutie van uw scherm) ter ondersteuning van de doeleinden die in deze kennisgeving worden uitgelegd.