Asito is de nieuwe hoofdsponsor van de E-Sport bij Heracles Almelo. Na afloop van de wedstrijd Heracles Almelo – Excelsior wordt het contract ondertekend. Het schoonmaakbedrijf hoopt met het sponsorschap een jongere doelgroep te bereiken.
Remko Stolk, commercieel directeur van Asito: “E-Sport bereikt een doelgroep waar traditionele media maar moeilijk vat op krijgen: jongeren. Dit zijn onze potentiële vakantiekrachten. Vakantiewerk in de schoonmaak is financieel interessant voor jongeren, maar heeft geen sexy imago. Via E-Sport en Bryan willen we laten zien dat wij geen traditioneel bedrijf zijn, maar een club waar pit in zit. Daarnaast past het bij onze organisatie om te innoveren. Dat doen we in het schoonmaakvak en dus ook in onze sponsorinspanningen.”
Jongensdroom
E-Sporter Bryan Hessing (zie foto) spreekt van een jongensdroom die uitkomt: “Ik kan van mijn liefhebberij mijn beroep maken. Het feit dat Asito als hoofdsponsor samen met Heracles Almelo en mij wil bouwen aan mijn sport en de ontwikkeling ervan, maakt het alleen maar mooier.”
Asito, Heracles Almelo en Bryan Hessing gaan samenwerken aan de ontwikkeling van E-Sport in Nederland. Zo staan er clinics op het programma en zullen de partijen zich samen inzetten om meer mensen bekend te maken met E-Sport via onder andere de vlogs van Bryan.