Gom Offices staat voor kantoorschoonmaak 2.0. De Gom Business Unit werkt met een sectorgeoriënteerde aanpak en zorgt er daarmee voor dat het kan inspelen op iedere behoefte, van multinational tot lokaal administratiekantoor. “Noodzakelijk in deze snel veranderende tijden”, aldus accountmanager Ad van Opstal. Maar waarom is (on)gewoon schoon tegenwoordig de gevraagde standaard en hoe uit zich dat in verschillende concepten? Deze antwoorden volgen in onderstaande Clean Totaal Podcast!
Van Opstal geeft toe dat kantorenschoonmaak niet de meest uitdagende tak van schoonmaak is. “Zeker niet in vergelijking met bijvoorbeeld schoonmaak binnen zorginstellingen of binnen hospitality, maar kantorenschoonmaak is geen ondergeschoven kindje. Zo zien we dat facilitair managers meer en meer worden getriggerd door hun eigen organisaties om toegevoegde waarde te leveren aan de organisatie en minder te sturen op kosten.”
Toegevoegde waarde begint bij gewoon schoon
Door deze ontwikkelingen ontstaat er ruimte voor nieuwe concepten en nieuwe partnerschappen waarbij ketensamenwerking niet uitgesloten is. Dat kan bij Gom Offices erg ver gaan, maar daarbij moet aan één basiswaarde voldaan worden: “Gewoon schoon is de basis, dat moet eerst op orde zijn. Daarna verkennen we de andere mogelijkheden waar wij van toegevoegde waarde kunnen zijn. Dat hoeft overigens niet per se binnen de schoonmaakdienstverlening te zijn.” Zo noemt Van Opstal de hospitalitymedewerker die, naast de schoonmaak, ook verantwoordelijk is voor de interne post of het onderhouden van de koffieautomaten binnen een object.
Deze ontwikkelingen zijn dan ook de oorsprong van de unieke Gom concepten als Magnifique, 5-sterren schoonmaak voor het topsegment, en Directschoon, speciaal voor de mkb-er die de schoonmaak eenvoudig online regelt, die uitgebreid aan bod komen in deze gloednieuwe Clean Totaal Podcast waarin Gom Offices centraal staat.