Wat doe je dan om je merk weer te herstellen, verkoopt het zichzelf dan niet? Doornkamp: “Nee helaas niet. Laat ik vooropstellen dat ik onvoorwaardelijk in Buzil geloof. Niet voor niets is het bedrijf in Duitsland en in het Europese buitenland een top vijf fabrikant. We leveren kwalitatief uitstekende producten voor een faire prijs. Ook het aantal producten mag er zijn, 160 stuks, dus voor iedere schoonmaakklus leveren we wel een geschikt product. Toch is dat niet voldoende om de markt te overtuigen. De concurrentie is moordend. Niet alleen van fabrikanten die zich als A-merk profileren, maar ook van de talloze private-label fabrikanten. Het is ontzettend moeilijk om je op de markt te onderscheiden, dus moet je een andere methode zoeken om de aandacht op je te vestigen.”
Bedrijfsnamen hebben soms een verrassende oorsprong. Het woord “Buzi” is een koosnaam voor een kat en komt oorspronkelijk uit het zuid-Duitse dialect. Omdat een kat als schoon dier bekend staat en zich voortdurend poetst werd zij in het verleden als symbool en als basis voor de huidige merknaam van de onderneming gekozen. Vandaag staat de volwassen “Cat-Woman” voor schoon(heid) en welbevinden.
Leon van den Berg, hoofdredacteur Clean Totaal
lvandenberg@www.cleantotaal.nl