Tork heeft een nieuw initiatief aangekondigd om de transparantie op het gebied van duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Het Focus4 sustainability-programma helpt klanten hun doelen te bereiken met toegankelijke en betrouwbare duurzaamheidsgegevens.
Naarmate de wetgeving rond duurzaamheid verandert en de verwachtingen toenemen, hebben bedrijven behoefte aan een duidelijk en eenvoudig overzicht van duurzaamheidsclaims en -voordelen van producten. Zo krijgen ze meer inzage in mens en planeet. Het programma van Tork levert betrouwbare en relevante informatie over de duurzaamheid van producten en diensten. Hiermee wil de onderneming transparantie bevorderen en klanten helpen weloverwogen keuzes te maken voor hun bedrijf om zo hun eigen duurzaamheidsdoelen te ondersteunen.
Circulair perspectief van Tork
Essity, waarvan Tork een merk is, benadert duurzaamheid vanuit een circulair perspectief. Tork richt zich op vier aandachtsgebieden: materialen en verpakkingen, gebruik en afval, koolstof, en hygiëne voor iedereen. Deze vier gebieden zijn gebaseerd op een levenscyclusbenadering, de belangrijkste duurzaamheidsbehoeften van klanten en de prioriteiten van de Europese Green Deal.
Ontcijferen
Mayke Groenendaal, customer marketing activation manager Benelux vindt het verkleinen van de ecologische voetafdruk en het verbeteren van duurzaamheid noodzakelijk. “Ook voor bedrijven. Het ontcijferen van duurzaamheidsclaims kan echter lastig zijn. Bij Essity blijven we werken aan het bieden van meer transparante en begrijpelijke informatie.”
Duurzame hygiëne
Focus4 Sustainability is onderdeel van de bredere inspanningen van Tork om bedrijven te helpen te profiteren van duurzame hygiëne op hun locaties. Dit omvat diensten zoals Tork PaperCircle, ‘s werelds eerste recyclingdienst voor papieren handdoeken, die bedrijven helpt om afval te verminderen.
Tekst: van de redactie