De arbeidsmarktcampagne ‘Schoonmaakjerijk’ is een groot succes. Dat meldt Schoonmakend Nederland nu deel één van de campagne bijna ten einde is.
De brancheorganisatie verklaart dat met de helft van het gestelde budget bijna alle doelstellingen om studenten te attenderen op én te interesseren voor een bijbaan in de schoonmaak zijn overtroffen. De verschillende video’s zijn bij elkaar meer dan 23 miljoen keer vertoond. Hoeveel geld de arbeidsmarktcampagne heeft gekost, is niet bekend bij de redactie van Clean Totaal.
Snapchat belangrijkste medium
Snapchat bleek hét medium om jongeren te bereiken. In totaal hebben afgelopen maand ruim 110.000 jongeren de website schoonmaakjerijk.nl bezocht (doelstelling 100.000 bij dubbel budget). 7.000 mensen bezochten de bijbehorende vacaturewebsite en 2.000 jongeren lieten hun gegevens achter voor een ‘match’. Dit is bijzonder hoog voor een campagne die gericht is op ‘bewustzijn’ en niet op ‘actie’, ook wel conversie genoemd.
Opvallende statistieken
In een YouTube-video deelt Schoonmakend Nederland de belangrijkste statistieken van de campagne. Zo zijn de video’s op YouTube maar liefst drie miljoen keer bekeken. 8.000 keer is er doorgeklikt naar de campagnewebsite. Via Meta (Facebook en Instagram) zijn de video’s 660.000 keer bekeken. 48.000 keer is er doorgeklikt voor meer informatie. De content op TikTok behaalde 7,5 miljoen views. Vanuit dit platform waren er 35.000 klikken naar www.schoonmaakjerijk.nl.
Schoonmaakjerijk gaat door in februari
In februari start ‘flight 2’. Tot die tijd evalueert Schoonmakend Nederland de resultaten om de campagne verder te optimaliseren en verschuift de inspanning naar meer conversie op de aangeleverde vacatures. Schoonmakend Nederland roept haar leden op ook de komende maanden zoveel mogelijk #bijbaanvacatures aan te leveren.
Mobiliteitscentrum
Bijbaanvacatures kunnen bij Schoonmakend Nederland worden gemeld via dit online formulier. De brancheorganisatie plaatst de vacatures op het Mobiliteitscentrum Schoonmaak.