Vebego zet een volgende stap in het realiseren van haar strategische ambitie. Het familiebedrijf lanceert een vernieuwde identiteit, met één logo dat binnen drie jaar door alle Vebego-bedrijven gebruikt gaat worden. Deze vernieuwde stijl is onderdeel van de ambitie om gezamenlijk herkend te worden als één merk door klanten en medewerkers en zo meer maatschappelijke impact te realiseren.
Vebego streeft naar een samenleving waarin iedereen mee kan doen, naar beste kunnen. Medewerkers leveren iedere dag een positieve bijdrage aan de maatschappij: in de schoonmaak, zorg, facilitair management en groenvoorziening. Het is de ambitie van Vebego om zo veel mogelijk mensen een kans te geven op dit betekenisvolle werk. Daarom streeft Vebego de komende jaren naar substantiële groei, door het versterken van de organisatie en daarmee haar marktpositie.
Meer impact maken als één merk: Vebego
Ton Goedmakers, CEO: ‘Met trots presenteren wij vandaag de nieuwe identiteit en stijl van Vebego. Die is eenvoudig, toegankelijk, menselijk en warm. Daarnaast versterkt de stap om naar één merk te gaan onze strategische keuze om te groeien en meer impact te maken. Dit helpt ons bij het realiseren van een krachtige positionering richting de maatschappij, de arbeidsmarkt en opdrachtgevers. Great work is waar we voor staan: voor medewerkers, klanten én hun klanten’.
Nederlandse onderdelen in 2023 aan de beurt
Navraag bij Vebego leert ons dat de grootste Nederlandse onderdelen in 2023 worden gerebrand. Manager corporate communications Martijn Donders: “De strategische/commerciële gedachte hierachter is dat wij ervan overtuigd zijn dat we als één merk een sterkere en meer aantrekkelijke positie op de arbeidsmarkt kunnen innemen, dat we onze inspanningen om aan ons merk te bouwen kunnen concentreren en dat het onze strategie intern en extern goed ondersteund.”
Nieuwe Hago organisatie
Volgens Donders worden alle schoonmaakactiviteiten onder de Vebego vlag (dus ook Hago) gebundeld in een nieuw groot schoonmaakbedrijf. “Over de hele groep heen hebben we een nieuwe organisatie ontworpen waarbij we van tientallen middelgrote bedrijven naar 11 grote bedrijven in vier landen transformeren. Om slimmer te kunnen werken (processen en systemen), om meer profiel te hebben en om onze medewerkers meer doorgroei te kunnen bieden gaan we grotere bedrijven vormen.”
Logisch gevolg van Vebego ambitie
De keuze om geleidelijk één merk te gaan hanteren is een logisch gevolg van de strategische ambitie: One Family, One Culture, One Language. Het logo en de vernieuwde huisstijl stralen toegankelijkheid en menselijkheid uit, wat naadloos aansluit bij het Vebego van vandaag. In 2024 bestaat Vebego uit elf grote bedrijven met één merknaam in België, Duitsland, Nederland en Zwitserland, die met bijna 40.000 medewerkers toonaangevend zullen zijn in schoonmaak, zorg, facilitair management en groenvoorziening.