Nederrijn en ID Logistics hebben onlangs, na een zorgvuldig aanbestedingstraject, de handtekening gezet onder een nieuw schoonmaakcontract voor de duur van drie jaar. Operationeel Directeur bij Nederrijn Jasper Koetsier reageert verheugd: “Wij zijn hier enorm trots op.”
Op de foto: Jasper Koetsier en Marco van Walraven – © Linkedin ID Logistics
Zorgvuldig proces
De aanbesteding voor de schoonmaak van alle locaties met uitzondering van de bedrijfshal is in september 2021 in gang gezet. Koetsier: “Na het indienen van de offerte zijn er nog diverse gesprekken geweest waaronder twee presentaties, twee referentie checkups en zelfs een uitgebreid referentiebezoek. Tot slot mochten we ons komen voorstellen bij de CEO van IDL. Om maar aan te geven hoe zorgvuldig het proces is verlopen.”
What you see is what you get
Volgens Koetsier verliepen de gesprekken tussen beide partijen natuurlijk, zonder enige vorm van spanning of twijfel. “Als een jas die past. We zijn, zoals wij ons altijd opstellen, ook bij deze klant realistisch en eerlijk geweest. Wij maken van onze offertes geen romans, maar schrijven en vertellen wat we ook echt gaan aanbieden en leveren. Daarin durven wij ook in een commercieel traject zeker tegengas te geven als wensen niet realistisch zijn. Niets frustreert ons meer dan beloftes doen die we niet kunnen waarmaken, dus daar passen wij voor. Soms doen we onszelf hierdoor te kort maar dit is nu eenmaal wie we zijn en wat we doen.”
Succesvolle opstart bij ID Logistics
Nederrijn blinkt, naar eigen zeggen, uit in het schoonmaken van complexe en dynamische locaties. “Met onze nuchterheid en ons realisme zien wij dat als een uitdaging en dan komt er een drive naar boven, dat wil je niet weten. Op iedere locatie waren een hele week twee leidinggevenden aanwezig. Ook onze leverancier stond ons bij als het ging om uitleg van machines. Deze had zelfs een bus in de regio rond rijden met grijpvoorraad. Kwamen we ergens een stofzuiger tekort, dan stond deze er binnen een half uur.”
Mensen moeten het waarmaken
“Uiteindelijk zijn het onze mensen in de uitvoering die het moeten waarmaken. Door ze persoonlijke aandacht te geven, ze te betrekken bij waar we mee bezig zijn en door ze kansen te bieden, zetten we ze in hun kracht. Zo hebben we een schoonmaakmedewerker die hier nog maar net anderhalf jaar werkzaam was en haar ambities uitsprak richting ons, laten doorgroeien tot leidinggevende van een drietal locaties van IDL in Tilburg. Doordat we vooraf heel serieus hebben gekeken naar welke materialen, middelen en machines we nodig hebben, kunnen onze mensen goed hun werk uitvoeren”, aldus Koetsier.
De overeenkomst tussen IDL Logistics en Nederrijn heeft een looptijd van minimaal drie jaar en is niet in beton gegoten. Koetsier besluit: “Dat is niet meer van deze tijd en al helemaal niet bij een opdrachtgever van dit volume binnen een dynamische omgeving. Het is goed om te vermelden dat IDL Losgistics niet voor de voordeligste aanbieding heeft gekozen, maar juist voor meer ureninzet en kwaliteit. Onze medewerkers kunnen goed hun werk uitvoeren zonder dat zich in het zweet hoeven te werken. Meer eer van je werk en heel belangrijk voor de vitaliteit en het werkplezier van onze waardevolle mensen!”