Schoonmaakbedrijven kunnen vanaf nu gebruik maken van een nieuw platform om opdrachten te werven. MyGo, zoals het platform heet, is zo gebouwd dat opdrachtgevers (consumenten en bedrijven) op basis van een afgestemd vraag- en aanbodsysteem aan elkaar gematcht worden. Geen match? Dan biedt het serviceteam uitkomst voor de opdrachtgever.
Hoe werkt MyGo?
Via het online matchingsplatform kunnen consumenten en andere opdrachtgevers eenvoudig zoeken naar een dienstverlener in hun omgeving. Of het nu gaat om een spoedklus of een opdracht op de langere termijn, voor beiden kan de consument bij MyGo terecht: van hoveniers en advocaten tot fysiotherapeuten en schoonmaakbedrijven. “Waar je via zoekmachines vaak niet de geschikte bedrijven vindt, krijg je bij ons alleen resultaten die exact matchen met hetgeen je wilt laten uitvoeren,” vertelt Potze. “Je komt dus direct in contact met de dienstverleners die in aanmerking komen voor jouw specifieke opdracht. Komt de consument er toch niet uit, dan staat ons eigen professionele serviceteam, genaamd ‘MaxMyGo’, voor je klaar met passende antwoorden op álle vragen.”
MyGo probeert niet enkel de vraag van consumenten te vergemakkelijken, ook dienstverleners kunnen zich tijd en geld besparen met dit nieuwe dienstenplatform. MyGo onderscheidt zich in de hoogwaardige techniek achter het platform en focust op een perfecte samenhang tussen vraag en aanbod. Ondernemers kunnen bij MyGo hierdoor exact de werkzaamheden selecteren, die ze willen uitvoeren, en de communicatiekanalen, waarmee ze benaderd willen worden. Hierbij biedt MyGo verschillende mogelijkheden, zoals een offerte-aanvraag, rechtstreeks bellen met uw bedrijf of via ons eigen servicecenter, of direct een afspraak inplannen.
Potze: “De ondernemer betaalt per contactverzoek, waarbij de prijzen afhankelijk zijn van de grootte van de klus, de regio en de slagingskans van de opdracht.” MyGo werkt op basis van ‘no cure no pay’, waardoor er voor de ondernemer geen vaste kosten bestaan. “De voorkeursinstellingen zijn per direct en naar eigen inzicht te wijzigen, en men kan de dienstverlening op ieder moment pauzeren of stoppen. De ondernemer zit dus nergens aan vast.”
MyGo is platform voor uitbrengen offerte
Clean Totaal nam de proef op de som en gebruikte het nieuwe platform om een glazenwasser te zoeken. Wat opvalt is dat er aan de eind van de opties slechts twee manieren zijn om in contact te komen met -in dit geval- een glazenwasser. Hij/zij kan telefonisch of per e-mail contact opnemen om een offerte uit te brengen.
Aan de voorkant is dus niet duidelijk in hoeverre de prijs marktconform is. Voor consumenten die een glazenwasser zoeken, kan Google in veel gevallen uitkomst bieden. Woordvoerder Roy Liezen: “Dat klopt. Echter kom je via Google vaak uit bij bedrijven die een veelvoud aan diensten aan bieden en waarschijnlijk net niet de dienst die je als consument zoekt. Daarin bieden wij uitkomst.”
Schoonmaakbedrijven en glazenwassers hebben via MyGo de beschikking over een portaal waarin de werkzaamheden worden aangegeven. Omdat het platform werkt op no cure no pay zijn hier geen kosten aan verbonden. Onduidelijk is vooralsnog hoe het zit wanneer een opdracht wordt geaccepteerd door de opdrachtgever. Stel nu dat er een eerst contact plaatsheeft via het platform en voorts buiten het platform om een overeenkomst wordt gesloten. Liezen: “Daar kan ik inderdaad geen antwoord op geven, maar het contact wordt natuurlijk wel geregistreerd.”