De wereld is continu in beweging en top vijf-schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag wil zij het nóg beter doen. Voor haar mensen, voor opdrachtgevers en voor iedereen daaromheen. Bas Cornelissen, algemeen directeur: “Onze ambitie is helder: wij willen het beste schoonmaakbedrijf van Nederland zijn. Dat ben je niet zomaar. Daar is een duidelijke strategie voor de komende jaren voor nodig, met goede mensen, mooie klanten en een beetje lef.”
Een nieuwe merkbelofte
Maximale impact op gastbeleving, een medewerker- en klanttevredenheid die boven de markt uitstijgen, vijf SDG’s die een belangrijke plek innemen binnen de organisatie en duurzaam werkgeverschap zijn belangrijke thema’s binnen de strategie van EW. Bas: “Onze ambitie en strategie voor de komende jaren vragen om het aanscherpen van onze positionering, waarmee we duidelijk laten zien wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.” Een resultante hiervan is een gloednieuwe merkbelofte die EW vandaag lanceert.
Expect more
“Wij zijn doeners en verbinders. Wij zetten die extra stap en maken graag die extra meter; we zijn altijd in beweging om een vijfsterren beleving te geven en willen het iedere dag nóg beter doen. Van ons mag je daarom altijd iets extra’s verwachten. Dit ‘EW DNA’ hebben we vertaald naar een nieuwe merkbelofte die we vandaag met trots lanceren, namelijk Expect more.”, aldus Bas.
Hij vervolgt: “Onze mensen zorgen ervoor dat jij elk moment van de dag in een prettige (werk)omgeving verblijft: gastvrij, hygiënisch en veilig. Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar en investeren in duurzame relaties zodat we ons samen blijven doorontwikkelen.”
Duurzaamheid
Duurzaamheid heeft een belangrijke plek ingenomen binnen EW. Bas: “Wij gebruiken de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties als basis voor onze eigen duurzaamheidsdoelstellingen. We richten ons op vijf SDG’s, namelijk Goede Gezondheid & Welzijn, Kwaliteitsonderwijs, Eerlijk Werk & Economische Groei, Verantwoorde Productie & Consumptie en Partnerschap om doelstellingen te bereiken. Doelen die er voor ons uit springen en bij ons passen, omdat we hier échte impact mee kunnen maken. Om hierin te kunnen excelleren houden wij focus op vernieuwing en optimalisatie.”
Een nieuwe visuele identiteit
Bij de stap die EW maakt, past ook een nieuwe uitstraling. Sanne van der Linden, Manager Communicatie: “Ons logo hebben we gemoderniseerd. We focussen ons op het krachtige en meest herkenbare onderdeel van ons merk: het vierkante blok met de witte letters. Dat is en blijft de plek ‘where the magic happens’. De blauwe kleur is opgefrist en ew staat in een nieuw lettertype. Hiermee laten we beweging, flexibiliteit en menselijkheid zien. De letter e, met de druppel in het midden, lijkt net een glimlach!”
Doorvoeren van de visuele identiteit
In de komende maanden voert EW deze nieuwe visuele identiteit door in haar uitingen. Sanne: “Denk aan het updaten van onze website, onze vele middelen & materialen, wagenpark en onze kantoren. Ook zijn we bezig met een traject om onze werkkleding te vervangen voor een nieuwe, duurzame kledinglijn. Je zult dus op steeds meer plekken onze nieuwe visuele identiteit terugzien.”
Bron: Persbericht EW Facility Services