Hago Next mocht afgelopen week 11 kaarsjes uitblazen. Op 14 januari 2011 zag het jongste Hago bedrijfsonderdeel het levenslicht. Wat beklijft na 11 jaar Hago Next? 11 jaar verandering.
Daags na de lancering van Hago Next schreef Clean Totaal het volgende: ‘Hago Next is de toverformule. Het roer gaat radicaal om. Geen woorden maar daden is het parool (deze kreet staat overigens niet altijd garant voor successen). Next gaat eerlijk schoonmaken tegen een eerlijke prijs, hiermede impliciet aangevend dat dit bij Hago (en helaas staat Hago hierin niet alleen) niet het geval is. Het feit dat eerlijk schoonmaken gezien wordt als onderscheidend vermogen zegt overigens genoeg hoe droevig het gesteld is binnen de schoonmaakbranche.’
Andere tijden
Anno 2022 kunnen we zeggen dat er in de branche veel is veranderd in positieve zin. De tijden van grootschalige stakingen liggen ver achter ons en er is een nieuwe cao gesloten waar zowel werkgevers- en werknemersorganisaties achter staan. Hago Next was één van de eerste die begon met dagschoonmaak in 2011. Inmiddels is dat op veel van de grotere objecten niet meer weg te denken.
11 jaar Hago Next
Hago Next blikt als volgt terug op haar 11-jarig jubileum: ’11 jaar durf, met een hart voor mens, maatschappij en de innovaties die beide positief beïnvloeden. Van Hay Group (nu Korn Ferry), onze eerste opdrachtgever, tot Bovemij waar we vanaf 1 februari aan de slag gaan en alle mooie bedrijven waar we werken daar tussenin. Van @lly, de facilitaire app voor schoonmakers tot Smart Hygiene waarmee we schoonmaak kunnen sturen op basis van feitelijk gebouwgebruik. En van dagschoonmaak in 2011 tot een digitale opleiding om ergonomisch verantwoord te werken.’
Blik vooruit
De innovatieve dienstverlener besluit: ‘Vandaag vieren we een bescheiden feestje en staan we even stil bij dat wat was. Morgen steken we onze nek weer uit. Met de blik op overmorgen en verder.’