De waardering voor treinstations is het afgelopen jaar naar recordhoogte gestegen. Asito levert hier met haar medewerkers dagelijks een bijdrage aan en is daar trots op. Het efficiënt inzetten van medewerkers in het schoonmaakproces is essentieel. Zeker als het gaat om specialistische en periodieke reiniging. Daarom werkt Asito sinds 1 januari 2021 met de planning en werkbonnen oplossing van Appreo.
De NS hecht veel waarde aan de beleving van de reiziger waarvan reinheid een belangrijk onderdeel is. Het is dus niet zomaar iets, 365 per jaar er voor zorgen dat alle stations in Nederland schoon en veilig zijn voor treinreizigers en werknemers. Dat vraagt flexibiliteit en inzicht van medewerkers, uitvoerders, stationsmanagers, projectleiders etc.
Appreo door alle betrokkenen gebruikt
Om ervoor te zorgen dat de processen gestroomlijnd zijn en iedereen in één oogopslag weet hoe het zit, wordt vanaf 1 januari 2021 de plan- en werkbonnen oplossing en mobiele app van Appreo gebruikt door alle betrokkenen.
“Ontzettend blij”
Asito is voorbereid op de toekomst en laat weten dat Appreo daar een waardevolle bijdrage in levert: “Wij zijn ontzettend blij met ons nieuwe systeem van Appreo! Wij hebben nu alles in 1 totaaloverzicht. Alle partijen hebben realtime inzage, waardoor zowel onze partners als onze klant precies kan zien waar wat gebeurt”, aldus Operationeel Manager Kirsten Beckers.
Goed functionerend proces essentieel
De werkzaamheden van Asito op de stations zijn divers van aard. Van glasbewassing en dagelijkse schoonmaak tot specialistische schoonmaak op zowel de perrons, stationshal, liften en fietsenstallingen. Dat zorgt voor een keur aan gespecialiseerde mensen en materieel. Een goed functionerend schoonmaakproces is daarom essentieel. Het voordeel van de nieuwe softwaretoepassing is dat één actueel inzicht wordt geboden in de planning van mensen en materieel, benodigde veiligheidspassen en opleidingen.
Van handmatig naar digitaal
Appreo directeur Mickel van de Poll: “Bij complexe reinigingsvraagstukken met veel schakels wil je maar één ding: overzicht. Voor iedereen die de planning bekijkt, moet de belangrijkste informatie eenvoudig te begrijpen zijn. Omdat vanaf dit moment alles digitaal verloopt bij Asito Stationsreiniging kan er nu gelijk kwaliteitscontrole plaatsvinden zodra de werkbon is afgemeld, voorkom je onnodige ad-hoc afstemming in de keten en kun je makkelijker managementinformatie inzien.”