De bekende roze stofzuiger Hetty bestaat tien jaar en dat wordt door fabrikant Numatic gevierd. Per verkochte Hetty-stofzuiger wordt 10 euro gedoneerd aan Pink Ribbon, een organisatie die borstkankeronderzoek financiert.
De introductie in 2008 was een trendbreuk. Marketing Coördinator van Numatic Mirjam Adelmund: “In 2008 schudde Numatic de stofzuigermarkt op met het uitbrengen van haar roze stofzuiger, genaamd Hetty. Zelfs vanuit de eigen organisatie was er even verwarring: wat gebeurt er nu, wie wil er een roze stofzuiger? Waarom staat er een meisjesnaam op, jagen we hiermee niet de feministen op stang?”
Niets was minder waar, zo blijkt tien jaar later. “Hetty werd direct na lancering hartelijk verwelkomd en door velen in de harten gesloten. De kleur sprak aan, de naam maakte de stofzuiger een fijn ‘maatje’ in het huishouden. De roze stofzuiger is nu, 10 jaar later, op de rode Henry-stofzuiger na, het meest gekochte exemplaar in de consumentenmarkt.”
Pink Ribbon
De lancering in 2008 ging gepaard met een actie voor Pink Ribbon. “Dit concept pakken we in dit jubileum jaar weer op”, aldus Adelmund enthousiast.
“Van 1 augustus t/m 31 oktober zal Numatic voor iedere verkochte Hetty-stofzuiger € 10,– doneren aan Pink Ribbon. Via de winkeliers zal deze actie bij de consument onder de aandacht worden gebracht. De actie geldt voor alle modellen: Hetty 160 Compact, Hetty 180 Basic Eco, Hetty 200 Next en Hetty Cordless.”
Van onze partner Numatic
Numatic viert 10e verjaardag Hetty met donaties aan Pink Ribbon