OSB lanceert op dinsdag 3 juli 2018 de arbeidsmarktcampagne ‘Je komt er in de Schoonmaak‘. De campagne is gericht op het werven van praktisch opgeleide jongeren. Echte schoonmakers en glazenwassers staan in de campagne centraal.
Naast de campagnewebsite jekomterindeschoonmaak.nl met de portretten van de schoonmakers en glazenwassers, kunnen leden van OSB gebruik maken van een campagne-toolkit. Hierin zitten communicatiemiddelen waarmee de leden een eigen campagne kunnen uitvoeren.
Op de foto Fiona, die als doel heeft om een eigen schoonmaakbedrijf te beginnen: “ik krijg nu genoeg kansen om deze droom te realiseren”
Piet Adema, voorzitter OSB: “Een baan in de schoonmaak is uitermate geschikt voor praktisch opgeleide jongeren. De betaling is relatief goed, beter dan in de horeca, thuiszorg of catering. Daarnaast is het werk bevredigend, je ziet direct resultaat en je hebt relatieve vrijheid om het werk zelf te organiseren. Bovendien werk je vaak tussen de mensen. Er zijn nu volop mogelijkheden voor nieuwe mensen om het vak in te stromen. Ik zou zeggen, grijp je kans.”
Je komt er in de schoonmaak
Het doel van de campagne is om een positief en eerlijk beeld over het werken in de schoonmaak- en glazenwassersbranche te geven. Er zijn in de branche veel mogelijkheden om aan de slag te gaan. In de campagne staan uitdagende en verrassende locaties centraal waar schoonmakers en glazenwassers hun werk doen. Daarnaast worden de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, zoals het salaris en flexibele werplekken- en tijden, toegelicht.
Extra’s voor OSB-leden
Voor leden is een palet aan communicatiemiddelen ontwikkeld. Hiermee kunnen zij een eigen wervingscampagne starten. De campagne-toolkit bestaat uit posters, kant-en-klare social media posts en een handleiding met uitleg over het maken van de campagne voor de eigen organisaties.
Lees ook: Schoonmakers vinden: zoeken naar een speld in een hooiberg