“Wij zien dat de vraag naar tijd- en aanwezigheidsregistratie voor grote en kleine panden toeneemt”, vertelt Stefan Majoor, national salesmanager bij Gom. “Steeds meer klanten vragen ons dit in onze dienstverlening op te nemen. Onder andere bij Sanquin stond het in het aanbestedingsdocument.” Het landelijk opererende schoonmaakbedrijf maakt hiervoor gebruik van de diensten van CleanJack.
“Klanten willen transparantie en zekerheid. En het moet gemakkelijk en simpel zijn”, merkt Majoor. Op dit moment rolt Gom haar schoonmaakdienstverlening bij bloedbank Sanquin landelijk uit. Het schoonmaakbedrijf is verantwoordelijk voor 52 locaties en één hoofdkantoor.
In totaal gaan circa 160 schoonmaakmedewerkers en hun leidinggevenden gebruikmaken van tijd- en aanwezigheidsregistratiesysteem CleanJack.
CleanJack wijst zich vanzelf
Majoor: “We hebben bij andere klanten al goede ervaringen met CleanJack. Het is een toegankelijk systeem dat zich vanzelf wijst. Je kunt je met de ‘druppel’ maar één keer aanmelden en je dan niet per ongeluk weer afmelden. Daarnaast kun je meldingen doen, zoals een melding voor periodiek onderhoud of een vraag aan de schoonmaker om ergens extra op te letten.
Schoonmaakmedewerkers kunnen er direct mee overweg en zijn er blij mee. Ze krijgen de juiste tijd voor hun taken waardoor een verantwoorde werkdruk ontstaat.”
Schoonmakers besteden tijd waar het nodig is
Dankzij tijd- en aanwezigheidsregistratiesysteem CleanJack verlopen processen efficiënter en ontstaat kostenbeheersing. Het systeem geeft inzicht in werktijden, uren en lonen. Inzicht in deze kosten maakt bijsturen mogelijk. Majoor: “Op het hoofdkantoor van Sanquin meten wij per ruimte hoe lang schoonmaakmedewerkers nodig hebben om deze te reinigen. Op deze manier besteden we onze tijd waar het nodig is. In de ene ruimte is dat wat meer dan in de ander.”
CleanJack op Interclean
Benieuwd naar de tijd- en aanwezigheidsregistratie van CleanJack. Tijdens Interclean Amsterdam vindt u CleanJack op stand 08.412.