Ondanks dat de schoonmaakbranche vaak als conservatief wordt gezien, zien we in de markt toch langzaam een digitale verschuiving ontstaan. De dagelijkse schoonmaakprocessen worden door een groot gedeelte van de schoonmaakbedrijven al digitaal aangestuurd en inzichtelijk gemaakt. Een ontwikkeling waar naast de slag in efficiëntie ook gezorgd wordt voor meer transparantie richting de klanten. Met name het real time inzicht in het schoonmaakproces voor de klant is tegenwoordig een veel gehoorde wens.
Digitalisatie
Met de digitalisatie van de DKS’en, controlelijsten, klantbelevingsonderzoeken, (schoonmaak)meldingen en formulieren ontstaat er een enorme data base van relevante gegevens over de processen die spelen binnen een organisatie. Maar wat wordt hier uiteindelijk mee gedaan? Vaak worden de gegevens binnen een dergelijk systeem bewaart met de gedachte dat het ingezien kan worden in geval van een afwijking, verstoring of klacht. Rapportages die kant en klaar uit een systeem worden gehaald om te ondersteunen bij een kwartaaloverleg bij de klant zijn prachtig maar geven ‘slechts’ een inzicht in de kwaliteit en activiteiten op gebied van schoonmaak over de afgelopen periode. Het grote voordeel van real time data wordt hierbij volledig onbenut. Als schoonmaakbedrijf staat u voor een bepaalde kwaliteit van uw schoonmaak. Indien u hier op een bepaald moment onder dreigt te zakken, wilt u daar direct van op de hoogte worden gebracht om daar vervolgens ook direct actie op te kunnen ondernemen.
Samenwerking
Deze directe vorm van controle op de kwaliteit is een veel voorkomende wens in de schoonmaakbranche en is de aanleiding geweest voor de recente samenwerking tussen LEVIY & Sisense. Dankzij deze samenwerking is het mogelijk om op al de verzamelde data in LEVIY een complete, detailleerde maar ook interactieve rapportage op te stellen. Door de real time koppeling tussen beide systemen bent u op elk moment van de dag volledig in controle over uw schoonmaakprocessen en kunt u dankzij de interactieve grafieken en tabellen eenvoudig inzicht krijgen tot op locatie- of zelfs medewerker niveau. Het is zelfs mogelijk om KPI’s in te stellen op uw data zodat u altijd via notificaties op de hoogte kan worden gebracht indien u dreigt onder de afgesproken kwaliteit dreigt te raken. Door deze ontwikkeling kunt u preventief handelen in plaats van reageren op klachten of vragen van de klanten.
Wil u ook graag uitgebreide analyse op uw data of wilt u graag meer informatie? Neem dan snel contact met ons op!