Vanaf 1 januari 2017 treedt Groveko naar buiten met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo symboliseert de kracht van de samenwerking met haar leveranciers, de passie voor de schoonmaakbranche en de solide basis met de afnemers.
2016 was een turbulent jaar voor Groveko. Overnames, een nieuwe directie, een nieuwe identiteit en herstructurering van de strategie zorgden voor nieuw elan. Volgens algemeen directeur van Groveko Marcel van Amen blijven de kernwaarden hetzelfde. “Maar onze ambities hebben we verder aangescherpt. Door sterk leiderschap te verbinden aan onze liefde voor het schoonmaakvak willen we de absolute marktleider zijn.”
Van Amen vervolgt: “Vanuit lef en ondernemerschap geven we vorm aan schonere en gezondere werkomgevingen en -omstandigheden. Daarmee benadrukken we onze verantwoordelijkheid om voorop te lopen in innovaties, als kenniscentrum en mee te helpen aan een betere wereld.”
Overnames en fusies
Per 1 januari 2017 zijn Sterko Nederland, PBM Disposables, Frag Hygiëne en Ewepo Reinigingssystemen BV samengevoegd onder de vlag van Groveko. PBM zal verder gaan onder de naam Groveko Food.