Blue Wave lanceert het hospitality concept, ‘Pay Per Room’. Met dit concept maakt de groothandel het mogelijk om guest supplies af te nemen op basis van fluctuerende bezettingsgraad, niet gebruikelijk in de huidige hospitality branche.
Met Pay Per Room wil Blue Wave inspelen op de groeiende behoefte van de markt naar flexibilisering. Waar hotels voorheen gebruik maakten van eigen bevoorrading, krijgen ze nu de mogelijkheid om guest supplies af te nemen voor een vaste prijs per verkochte kamer.
Doordat het voorraadbeheer wordt afgestemd op basis van bezetting en er alleen betaald wordt wanneer de hotelkamers daadwerkelijk bezet zijn, bespaart de opdrachtgever op investeringskosten en wordt het risico op overschot bij tegenvallende bezettingsgraad geminimaliseerd.
De begeleiding van het totale inkoopproces, van voorraadbeheer, levering, onderhoud tot maandelijkse facturatie, maakt het geheel overzichtelijk en transparant.
Vanwege de grote diversiteit aan opdrachtgevers biedt Blue Wave het Pay per Room concept aan in de zogenaamde Comfort en de luxere Premium lijn. Het pakket wordt samengesteld op basis van de behoefte van de opdrachtgever