Dolmans Calamiteiten Diensten is afgelopen zondag in actie gekomen nadat het riviertje de Gulp, in het Limburgse dorpje Slenaken, buiten zijn oevers trad en grote schade in nabijgelegen hotels aanrichtte. Toen bleek dat het evenement niet op de verzekeringspolis gedekt was, heeft Dolmans Calamiteiten Diensten besloten om geheel kosteloos haar diensten voor de bewoners en ondernemers van het getroffen gebied beschikbaar te stellen.
Dolmans Calamiteiten Diensten heeft in samenwerking met zusterbedrijf Trition bij vier getroffen hotels droogapparatuur en medewerkers ingezet. Tot de werkzaamheden behoorden het schoonspuiten van kelders, het drogen van binnenruimtes en het reinigen van deuren, vloeren, wanden en textiel. Per dag zijn gemiddeld acht medewerkers bezig geweest om alle modder op te ruimen. Daarnaast waren ook nog vier mensen op de vestiging Maastricht Airport bezig om o.a. meubels en tapijten te reinigen. Na drie dagen hard werken, was woensdag het merendeel van de hotels weer schoon en konden de gedupeerde ondernemers weer opgelucht ademhalen.
Dolmans Calamiteiten Diensten helpt na een calamiteit en zorgt voor eerste noodhulp, reinigen en reconditioneren, droging en projectcoördinatie.