Ecover verkoopt haar B2B afdeling, Ecover Professional, aan microvezelspecialist Greenspeed. De verkoop is het gevolg van een beslissing van Ecover om zich voor het realiseren van haar lange termijngroei enkel nog te focussen op de B2C (consumenten)markt. Als gevolg van deze overeenkomst worden de activiteiten van Ecover Professional op 1 januari 2016 officieel overgedragen aan Greenspeed.
De transactie omvat de bestaande klantenrelaties en productformules van Ecover Professional. Het productgamma en de looks van de verpakkingen blijven ongewijzigd, waarbij het ‘Ecover Professional’ logo vervangen wordt door het ‘Greenspeed’ logo met de baseline ‘Engineered by Ecover’.
Het Ecover Professional team maakt ook de overstap naar Greenspeed. Johan Tops, vandaag Ecover International B2B Manager, wordt International Sales & Marketing Manager bij Greenspeed en blijft contactpersoon voor de B2B-verdelers.
“We hebben op een succesvolle wijze onze B2B-activiteiten uitgebouwd, maar om onze langetermijngroei te realiseren, willen we ons exclusief richten op de consumentenmarkt, waar onze merken een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten en klanten,” verklaart Tim Smith, EU General Manager bij Ecover. “We zijn ervan overtuigd dat het overdragen van onze B2B-activiteiten aan Greenspeed – B2B-experten met wie we een engagement op vlak van duurzaamheid gemeen hebben – de beste oplossing is voor onze B2B-klanten, die de Ecover Professional producten al sinds enkele jaren gebruiken”.
“We zijn erg tevreden dat we deze overeenkomst hebben bereikt met Ecover,” zegt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed. “We worden allebei gedreven door éénzelfde filosofie, gebaseerd op innovatie en duurzaamheid. Greenspeed zal haar internationale groeiambities hierdoor kunnen versnellen en dankzij een breed gamma ecologische producten een nog vollediger duurzaam schoonmaakconcept kunnen aanbieden aan haar klanten.”