In het najaar van 2011 startte Facilicom met een omvangrijk programma om medewerkers te trainen in hostmanship. Het bedrijf meldt nu met gepaste trots dat inmiddels meer dan 4.000 medewerkers zijn getraind in hostmanship.
Leonie Eggens (namens de werkgroep hostmanship binnen Facilicom): “Bij Gom hebben nu ruim 2.000 medewerkers de workshop hostmanship gevolgd. Met de trainingen maken wij medewerkers bewust van het feit dat hostmanship geen kunstje is maar een manier van werken die een vanzelfsprekendheid moet worden en in de genen van onze organisatie hoort te zitten.”
Bij Trigion zijn ruim 700 medewerkers getraind. Een overgroot deel daarvan zijn medewerkers van Receptie Services. “Entreemanagement en een gastvrij onthaal vormen vaak de eerste indruk voor gasten en medewerkers. Daarin ligt dus een belangrijke rol voor de receptioniste”, aldus Eggens.
Cateringtak Prorest startte al in 2010 met het ‘Passie voor Service programma’. Dit programma is nu door vertaald naar een hostmanshiptraining. Bij elkaar opgeteld zijn nu op 70% van alle cateringlocaties medewerkers getraind.